ANA MARÍA
BOJICA BOJICA
CATEDRÁTICA DE UNIVERSIDAD
MARÍA DEL MAR
FUENTES FUENTES
CATEDRÁTICA DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con MARÍA DEL MAR FUENTES FUENTES (32)
2024
-
How does prosocial motivation influence the probability of an entrepreneur registering a new firm? An analysis of its interaction with business gestation activities
International Entrepreneurship and Management Journal, Vol. 20, Núm. 2, pp. 1067-1088
2021
-
Emprendimiento de mujeres en España. Análisis con datos GEM 2020.
Observatorio del Emprendimiento de España
2020
-
Emprendedoras rurales: El papel de las redes virtuales en la era post Covid-19
Encuentro Ibérico de Investigación y Educación de emprendimiento GEM-CEE: ABSTRACTS (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 161-164
-
Global Entrepreneurship Monitor: Informe GEM España 2019-2020
Editorial de la Universidad de Cantabria
2018
-
Bricolage and growth in social entrepreneurship organisations
Entrepreneurship and Regional Development, Vol. 30, Núm. 3-4, pp. 362-389
-
In Good Company: When Small and Medium-Sized Enterprises Acquire Multiplex Knowledge from Key Commercial Partners
Journal of Small Business Management, Vol. 56, Núm. 2, pp. 294-311
2017
-
Corporate Entrepreneurship and Codification of the Knowledge Acquired from Strategic Partners in SMEs
Journal of Small Business Management, Vol. 55, pp. 205-230
-
Innovativeness and business relationships in women-owned firms: The role of gender stereotypes
Canadian Journal of Administrative Sciences, Vol. 34, Núm. 1, pp. 63-76
-
The high-growth expectation of early-stage entrepreneurs: An international approach to the role of gendered contexts
International Journal of Entrepreneurship and Small Business
2016
-
The role of gendered institutional contexts in the rate and type of women's entrepreneurship across countries
Women's Entrepreneurship in Global and Local Contexts (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 21-42
2015
-
Entrepreneurial orientation and knowledge acquisition: effects on performance in the specific context of women-owned firms
International Entrepreneurship and Management Journal, Vol. 11, Núm. 3, pp. 695-717
2014
-
Bricolage and growth strategies: Effects on the performance of Palestinian women-led firms
Journal of Developmental Entrepreneurship, Vol. 19, Núm. 4
-
Quién soy, qué conozco y a quién conozco: El uso de la lógica de efectuación por los emprendedores académicos
Revista de Estudios Empresariales. Segunda época, Núm. 2, pp. 97-112
2012
-
Academic women's entrepreneurship in Spain and Scotland: A multilevel institutional approach
Global Women's Entrepreneurship Research: Diverse Settings, Questions and Approaches (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 56-74
-
Influencia de los contactos de negocios en la orientación a la innovación de las empresas de mujeres
Economía industrial, Núm. 383, pp. 85-94
-
Innovativeness and Performance in Women-Owned Small Firms: The Role of Knowledge Acquisition
Journal of Small Business and Entrepreneurship, Vol. 25, Núm. 3, pp. 307-326
-
Knowledge acquisition and corporate entrepreneurship: Insights from Spanish SMEs in the ICT sector
Journal of World Business, Vol. 47, Núm. 3, pp. 397-408
-
La adquisición de conocimiento a través de relaciones interorganizativas y la orientación emprendedora
Cuadernos de economía y dirección de la empresa, Vol. 15, Núm. 3, pp. 141-153
-
Strategic flexibility and change: The impact of social networks
Journal of Management and Organization, Vol. 18, Núm. 1, pp. 2-15
-
Un modelo de aprendizaje basado en el fomento del trabajo autónomo del alumno aplicado a la disciplina de dirección de operaciones en el ámbito empresarial (PID 09-141)
Innovación docente y buenas prácticas en la Universidad de Granada.: Vol. 1 (Editorial Universidad de Granada), pp. 149-154