Publicacións nas que colabora con JOSÉ LUIS ARCO TIRADO (59)

2024

  1. Grit as a predictor of self-regulated learning in students at risk of social exclusion

    Current Psychology, Vol. 43, Núm. 15, pp. 13365-13373

2023

  1. The role of parenting behavior’s on the intergenerational covariation of grit

    Current Psychology, Vol. 42, Núm. 24, pp. 20872-20882

  2. What do school management teams do to make their schools inclusive?

    School Leadership and Management, Vol. 43, Núm. 1, pp. 50-69

2021

  1. Intergenerational Transmission of Family Work Values and Economic Self-Sufficiency of Young Individuals in Spain

    Intergenerational Transmission and Economic Self-Sufficiency (Springer International Publishing), pp. 321-354

2020

  1. Aprendizaje-Servicio y Tutoría entre Compañeros para Transformar la Educación Superior

    El papel del Aprendizaje-Servicio en la construcción de una ciudadanía global (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 831-840

  2. Evidence-based peer-tutoring program to improve students’ performance at the university

    Studies in Higher Education, Vol. 45, Núm. 11, pp. 2190-2202

  3. Grit as a Predictor and Outcome of Educational, Professional, and Personal Success: A Systematic Review

    Psicología educativa, Vol. 26, Núm. 2, pp. 163-174

  4. Making STEM education objectives sustainable through a tutoring program

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 16

2019

  1. A systematic review on evidences supporting quality indicators of bilingual, plurilingual and multilingual programs in higher education

    Educational Research Review, Vol. 27, pp. 191-204

  2. Evidence of effectiveness of bilingual education practices and programs in higher education

    Bilingual education under debate: Practice, research and teacher education (Servicio de Publicaciones), pp. 41-51

  3. Grit as predictor of entrepreneurship and self-employment in Spain

    Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. FEB

  4. Impacto de un programa de aprendizaje-servicio y tutoría entre compañeros para mejorar la eficacia de la educación superior

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 71, Núm. 3, pp. 97-114

  5. Satisfacción de un programa de Aprendizaje-Servicio y Mentoría

    Metodologías activas en ciencias de la educación (Wanceulen), pp. 157-181

2018

  1. A counterfactual impact evaluation of a bilingual program on students’ grade point average at a spanish university

    Evaluation and Program Planning, Vol. 68, pp. 81-89

  2. Aprendizaje-Servicio, Memoria y STEM: el caso del programa NTN- Granada en educaciónprimaria

    Aprendizaje - Servicio en la Universidad: una metodología docente y de investigación al servicio de la justicia social y el desarrollo sostenible (Comunicación Social), pp. 99-102

  3. Development and validation of a Spanish version of the Grit-S Scale

    Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. FEB