JOSÉ LUIS
ARCO TIRADO
PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
FRANCISCO DOMINGO
FERNÁNDEZ MARTÍN
PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con FRANCISCO DOMINGO FERNÁNDEZ MARTÍN (59)
2024
-
Grit as a predictor of self-regulated learning in students at risk of social exclusion
Current Psychology, Vol. 43, Núm. 15, pp. 13365-13373
2023
-
The role of parenting behavior’s on the intergenerational covariation of grit
Current Psychology, Vol. 42, Núm. 24, pp. 20872-20882
-
What do school management teams do to make their schools inclusive?
School Leadership and Management, Vol. 43, Núm. 1, pp. 50-69
2022
-
Coping Strategies Among Undergraduates: Spanish Adaptation and Validation of the Brief-COPE Inventory
Psychology Research and Behavior Management, Vol. 15, pp. 991-1003
-
Creativity training programs in primary education: A systematic review and meta-analysis
Thinking Skills and Creativity, Vol. 46
-
La mejora del compromiso académico mediante la mentoría y el aprendizaje-servicio
Revista Electrónica Educare, Vol. 26, Núm. 2
-
The impact of a peer-tutoring program to improve self-regulated learning
Anales de psicología, Vol. 38, Núm. 1, pp. 110-118
2021
-
Intergenerational Transmission of Family Work Values and Economic Self-Sufficiency of Young Individuals in Spain
Intergenerational Transmission and Economic Self-Sufficiency (Springer International Publishing), pp. 321-354
2020
-
Aprendizaje-Servicio y Tutoría entre Compañeros para Transformar la Educación Superior
El papel del Aprendizaje-Servicio en la construcción de una ciudadanía global (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 831-840
-
Evidence-based peer-tutoring program to improve students’ performance at the university
Studies in Higher Education, Vol. 45, Núm. 11, pp. 2190-2202
-
Grit as a Predictor and Outcome of Educational, Professional, and Personal Success: A Systematic Review
Psicología educativa, Vol. 26, Núm. 2, pp. 163-174
-
Making STEM education objectives sustainable through a tutoring program
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 16
2019
-
A systematic review on evidences supporting quality indicators of bilingual, plurilingual and multilingual programs in higher education
Educational Research Review, Vol. 27, pp. 191-204
-
Evidence of effectiveness of bilingual education practices and programs in higher education
Bilingual education under debate: Practice, research and teacher education (Servicio de Publicaciones), pp. 41-51
-
Grit as predictor of entrepreneurship and self-employment in Spain
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. FEB
-
Impacto de un programa de aprendizaje-servicio y tutoría entre compañeros para mejorar la eficacia de la educación superior
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 71, Núm. 3, pp. 97-114
-
Satisfacción de un programa de Aprendizaje-Servicio y Mentoría
Metodologías activas en ciencias de la educación (Wanceulen), pp. 157-181
2018
-
A counterfactual impact evaluation of a bilingual program on students’ grade point average at a spanish university
Evaluation and Program Planning, Vol. 68, pp. 81-89
-
Aprendizaje-Servicio, Memoria y STEM: el caso del programa NTN- Granada en educaciónprimaria
Aprendizaje - Servicio en la Universidad: una metodología docente y de investigación al servicio de la justicia social y el desarrollo sostenible (Comunicación Social), pp. 99-102
-
Development and validation of a Spanish version of the Grit-S Scale
Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. FEB