Publicaciones en las que colabora con ELENA CASTRO RODRÍGUEZ (9)

2022

  1. Specific Mathematics Learning Objectives Expressed by Teachers in Training

    INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF MATHEMATICS EDUCATION, Vol. 17, Núm. 2

2016

  1. Prospective teachers’ understanding of the multiplicative part-whole relationship of fraction

    Educational Studies in Mathematics, Vol. 92, Núm. 1, pp. 129-146

2015

  1. Concepciones y significados en una tarea matemática escolar

    Suma: Revista sobre Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas, Núm. 80, pp. 67-76

  2. La enseñanza inicial del concepto de fracción por maestros en formación

    Contextos educativos: Revista de educación, Núm. 18, pp. 9-23

  3. Matemáticas escolares y cambio curricular (1945-2014).: El caso de los números racionales

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 19, Núm. 3, pp. 420-438

2012

  1. MEANING OF THE PART-WHOLE RELATION AND THE CONCEPT OF FRACTION FOR PRIMARY TEACHERS

    PROCEEDINGS OF THE 36TH CONFERENCE OF THE INTERNATIONAL GROUP FOR PSYCHOLOGY OF MATHEMATICS EDUCATION, VOL. 4: OPPORTUNITIES TO LEARN IN MATHEMATICS EDUCATION