NURIA
MEDINA MEDINA
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (94) Publicaciones de NURIA MEDINA MEDINA
2023
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Aplicación web interactiva para gamificar una sesión de pósteres.
CEUR Workshop Proceedings
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Applying Scrum to Knowledge Transfer Among Software Developers
International Journal of Software Engineering and Knowledge Engineering
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Developing Participatory Methods to Consider the Ethics of Emerging Technologies for Children
Conference on Human Factors in Computing Systems - Proceedings
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Diseño y Optimización de un Agente Autónomo para el Juego Magic: the Gathering
CEUR Workshop Proceedings
2022
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I CONGRESO ESPAÑOL DE VIDEOJUEGOS 2022
CEUR Workshop Proceedings
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Implantación de la metodología de clase al revés en una asignatura de programación y diseño orientado a objetos: análisis comparativo preliminar
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 7, pp. 15-22
2021
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A novel UML-based methodology for modeling adventure-based educational games
Entertainment Computing, Vol. 38
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Agile beeswax: Mobile app development process and empirical study in real environment
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 4, pp. 1-34
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Hacia una propuesta de evaluación heurística de experiencias de juego pervasivas
Actas del XXI Congreso Internacional de Interacción Persona-Ordenador: INTERACCIÓN 20/21
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Video Games for Learning: Design considerations and its application in the video game the Time Invaders
ACM International Conference Proceeding Series
2020
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Validation and psychometric properties of the gameplay-scale for educative video games in spanish children
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 6
2019
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Design proto-patterns to improve the interaction in video games of people with color blindness
PervasiveHealth: Pervasive Computing Technologies for Healthcare
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Toward the gestural interface: comparative analysis between touch user interfaces versus gesture-based user interfaces on mobile devices
Universal Access in the Information Society, Vol. 18, Núm. 1, pp. 107-126
2018
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Design and validation of the questionnaire “GAMEPLAY” for the assessment of sports activities
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 13, Núm. 2, pp. 178-188
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General architecture for development of virtual coaches for healthy habits monitoring and encouragement
Sensors (Switzerland), Vol. 19, Núm. 1
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Introduciendo una historia interactiva en una experiencia geolocalizada
Revista Colombiana de Computación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 69-85
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Modelo para la integración de procesos educativos en una aventura gráfica
Campus Virtuales, Vol. 7, Núm. 1, pp. 33-50
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PLAGER-VG: platform for managing educational multiplayer video games
Multimedia Tools and Applications, Vol. 77, Núm. 2, pp. 2115-2152
2017
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A Comprehensive Taxonomy for Serious Games
Journal of Educational Computing Research, Vol. 55, Núm. 5, pp. 629-672
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Design methodology for educational games based on graphical notations: Designing Urano
Entertainment Computing, Vol. 18, pp. 1-14