NURIA
MEDINA MEDINA
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicacións (97) Publicacións de NURIA MEDINA MEDINA
2024
-
Analizando la utilización de Scrum como metodología para transferir conocimiento en la educación universitaria de la Informática
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 9, pp. 93-100
-
Applying Evolutionary Algorithms for Service Function Chaining in 5G Networks
2024 IEEE Congress on Evolutionary Computation, CEC 2024 - Proceedings
2023
-
Actas de las XXIX Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática. Granada, del 5 al 7 de julio de 2023
coord.
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI)
-
Aplicación web interactiva para gamificar una sesión de pósteres.
CEUR Workshop Proceedings
-
Applying Scrum to Knowledge Transfer Among Software Developers
International Journal of Software Engineering and Knowledge Engineering
-
Developing Participatory Methods to Consider the Ethics of Emerging Technologies for Children
Conference on Human Factors in Computing Systems - Proceedings
-
Diseño y Optimización de un Agente Autónomo para el Juego Magic: the Gathering
CEUR Workshop Proceedings
2022
-
I CONGRESO ESPAÑOL DE VIDEOJUEGOS 2022
CEUR Workshop Proceedings
-
Implantación de la metodología de clase al revés en una asignatura de programación y diseño orientado a objetos: análisis comparativo preliminar
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 7, pp. 15-22
2021
-
A novel UML-based methodology for modeling adventure-based educational games
Entertainment Computing, Vol. 38
-
Agile beeswax: Mobile app development process and empirical study in real environment
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 4, pp. 1-34
-
Hacia una propuesta de evaluación heurística de experiencias de juego pervasivas
Actas del XXI Congreso Internacional de Interacción Persona-Ordenador: INTERACCIÓN 20/21
-
Video Games for Learning: Design considerations and its application in the video game the Time Invaders
ACM International Conference Proceeding Series
2020
-
Validation and psychometric properties of the gameplay-scale for educative video games in spanish children
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 6
2019
-
Design proto-patterns to improve the interaction in video games of people with color blindness
PervasiveHealth: Pervasive Computing Technologies for Healthcare
-
Toward the gestural interface: comparative analysis between touch user interfaces versus gesture-based user interfaces on mobile devices
Universal Access in the Information Society, Vol. 18, Núm. 1, pp. 107-126
2018
-
Design and validation of the questionnaire “GAMEPLAY” for the assessment of sports activities
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 13, Núm. 2, pp. 178-188
-
General architecture for development of virtual coaches for healthy habits monitoring and encouragement
Sensors (Switzerland), Vol. 19, Núm. 1
-
Introduciendo una historia interactiva en una experiencia geolocalizada
Revista Colombiana de Computación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 69-85
-
Modelo para la integración de procesos educativos en una aventura gráfica
Campus Virtuales, Vol. 7, Núm. 1, pp. 33-50