SARA
MATA SIERRA
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (35) Publicaciones de SARA MATA SIERRA
2020
-
Design and Validation of the Oropharyngeal Dysphagia Screening Test for Patients and Professionals: A Preliminary Study
Dysphagia, Vol. 35, Núm. 1, pp. 52-65
-
Executive Functions and Interpersonal Skills in Preadolescents With High Family Risk: Effectiveness of a Multicomponent Intervention Program
Journal of Early Adolescence, Vol. 40, Núm. 1, pp. 104-133
-
The role of group identification in the well-being of Spaniards with gypsy ethnicity
Journal of Social Psychology, Vol. 160, Núm. 2, pp. 204-215
-
Wisconsin Card Sorting Test-Learning Potential: Usefulness for Assessing Children with Autism Spectrum Disorder
Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 50, Núm. 12, pp. 4230-4242
2019
-
Discrepancies When Assessing Interpersonal Problem-Solving Skills in Autism Spectrum Disorder: A Diagnostic Indicator
Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 49, Núm. 4, pp. 1505-1516
-
EPALE: Test de evaluación del potencial de aprendizaje para la lecto-escritura.
Editorial Universidad de Granada
2018
-
Cuando los maestros se convierten en alumnos: Formando en evaluación del potencial de aprendizaje
Liderando investigación y prácticas inclusivas
-
Educación inclusiva:: una búsqueda de objetivos comunes en Europa
Liderando investigación y prácticas inclusivas
-
Potencial de aprendizaje en niños preescolares de alto/bajo rendimiento académico en Colombia
Liderando investigación y prácticas inclusivas
-
Resolución de problemas interpersonales en niños en exclusión social: Valoración de un programa de entrenamiento
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 50, Núm. 2, pp. 107-116
2017
-
Interpersonal problem-solving skills, executive function and learning potential in preadolescents with high/low family risk
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 20
-
Learning potential and executive functions in children in social exclusion: Using a mediational training programme
Educational and Child Psychology, Vol. 34, Núm. 1, pp. 9-20
-
Scaffolding Young Children: The Utility of Mediation in a Classification Test
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 15, Núm. 42, pp. 441-466
2016
-
Discrepancies between direct and indirect measures of interpersonal and neurocognitive skills in autism spectrum disorder children
Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, Vol. 38, Núm. 8, pp. 875-886
-
Effectiveness of Manualised Interpersonal Problem-Solving Skills Intervention for Children with Autism Spectrum Disorder (ASD)
Psicothema, Vol. 28, Núm. 3, pp. 304-310
-
Sociabilidad y problemas de conducta en adolescentes con riesgo de exclusión social
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 24, Núm. 1, pp. 127-139
2015
-
Relations between learning potential, cognitive and interpersonal skills in Asperger children
Learning and Individual Differences, Vol. 44, pp. 53-60
-
Usefulness of WISC-IV in Determining Intellectual Giftedness
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 18
2014
-
Dynamic Assessment: The Spanish version of the application of cognitive functions scale
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 17, pp. 1-9