CAROLINA
CASADO ROBLES
Investigadora en el periodo 2021-2021
Universidad de Jaén
Jaén, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Jaén (31)
2024
-
Desarrollo y validación de una prueba escrita objetiva de elección múltiple para evaluar el conocimiento del entorno para el acondicionamiento físico (CENAFI) en escolares
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 426-441
2023
-
Alpine ski technique observation instrument: Reliability and validity
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Núm. 23, pp. 436-449
2022
-
Activity wristband-based physical activity recommendations in young people
Science and Sports, Vol. 37, Núm. 4, pp. 303-315
-
Could an intermittent Physical Education-based fitness teaching unit affect secondary school students' motivation, autotelic experience, and physical selfconcept? A cluster-randomized controlled trial
Physical Activity Review, Vol. 10, Núm. 1, pp. 31-43
-
Effect of an Inside–Outside School Alternated Teaching Unit of Knowledge of the Environment for Practicing Physical Activity: A Cluster Randomized Control Trial
Journal of Teaching in Physical Education, Vol. 41, Núm. 1, pp. 149-158
-
Effects of Consumer-Wearable Activity Tracker-Based Programs on Objectively Measured Daily Physical Activity and Sedentary Behavior Among School-Aged Children: A Systematic Review and Meta-analysis
Sports Medicine - Open, Vol. 8, Núm. 1
-
Letter to the editor regarding the article entitled “School physical education-based reinforced program through moderate-to-vigorous physical activity improves and maintains school children's cardiorespiratory fitness: A cluster-randomized controlled trial” – Author's reply
Science and Sports
-
School physical education-based reinforced program through moderate-to-vigorous physical activity improves and maintains schoolchildren's cardiorespiratory fitness: A cluster-randomized controlled trial
Science and Sports, Vol. 37, Núm. 1, pp. 74.e1-74.e12
2021
-
A comparison of the utility of different step-indices to translate the physical activity recommendation in adolescents
Journal of Sports Sciences, Vol. 39, Núm. 4, pp. 469-479
-
Apoyo a la autonomía de los escolares para su acondicionamiento físico en el tiempo de ocio mediante unidades didácticas alternadas en educación física
Innovación en la docencia e investigación de las ciencias sociales y de la educación (Dykinson), pp. 2459-2483
-
Conocimiento del entorno para la práctica de actividad física en escolares (cepaf): Desarrollo y validación de una prueba escrita objetiva de elección múltiple
Journal of sport and health research, Vol. 13, Núm. 2
-
Effect of a four-week detraining period on secondary school students’ cardiorespiratory fitness: A cluster-randomized controlled trial
Medicina dello Sport, Vol. 74, Núm. 3, pp. 495-508
-
Fundamentals of physical education inprimary education: An update
Innovación en la docencia e investigación de las ciencias sociales y de la educación (Dykinson), pp. 2484-2515
-
Innovando en educación física: Una propuesta de unidad didáctica intermitente para adquirir un nivel saludable de condición física en escolares
Innovación e investigación docente en educación: Experiencias prácticas (Dykinson), pp. 2445-2466
-
Mantenimiento del aprendizaje adquirido en educación física: Una propuesta innovadora de unidad didáctica reforzada
Innovación e investigación docente en educación: Experiencias prácticas (Dykinson), pp. 2345-2367
-
Promoción de la actividad física de los escolares mediante unidades didácticas intermitentes en educación física
Innovación en la docencia e investigación de las ciencias sociales y de la educación (Dykinson), pp. 2438-2458
-
¿Cómo promocionar la práctica de actividad física desde la escuela? Una propuesta de unidad didáctica irregular para el profesorado de educación física
Innovación e investigación docente en educación: Experiencias prácticas (Dykinson), pp. 2399-2424
2020
-
Does a physical education-based fitness program benefit everyone regardless of the students’ physical fitness profile? A cluster-randomized controlled trial
Journal of Physical Education and Sport, Vol. 20, Núm. 3, pp. 1550-1560
-
Does students’ self-determined motivation toward Physical Education influence the effectiveness of a fitness teaching unit? A cluster-randomized controlled trial and cluster analysis
Psychology of Sport and Exercise, Vol. 51
-
Effect of a physical education-based fitness intermittent teaching unit on high school students’ cardiorespiratory fitness: A cluster-randomized controlled trial
Journal of Sports Medicine and Physical Fitness, Vol. 60, Núm. 5, pp. 700-708