SANTIAGO
GUIJARRO ROMERO
Researcher in the period 2021-2021
DANIEL
MAYORGA VEGA
Researcher in the period 2017-2017
Publications by the researcher in collaboration with DANIEL MAYORGA VEGA (84)
2025
2024
-
Criterion-Related Validity of Consumer-Wearable Activity Trackers for Estimating Steps in Primary Schoolchildren under Controlled Conditions: Fit-Person Study
Journal of Sports Science and Medicine, Vol. 23, Núm. 1, pp. 79-96
-
Desarrollo y validación de una prueba escrita objetiva de elección múltiple para evaluar el conocimiento del entorno para el acondicionamiento físico (CENAFI) en escolares
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 426-441
-
Effect of inside-outside school alternated teaching units on knowledge of the environment for physical conditioning and related psychological outcomes in the Physical Education setting: A cluster-randomized controlled trial
European Journal of Human Movement, Núm. 52, pp. 5-26
-
Los Vengadores: una unidad didáctica intermitente gamificada para promover hábitos saludables de actividad física en estudiantes de Educación Secundaria Obligatoria desde la Educación Física
Aportaciones al conocimiento actual desde la Enseñanza Superior (Octaedro), pp. 69-79
-
Opiniones de los participantes en una intervención para el fomento de la actividad física en el contexto escolar: Estudio Fit-Person
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 55, pp. 1053-1062
-
Physical education-based intervention with activity wristbands to promote students’ weekly physical activity
Journal of Educational Research, Vol. 117, Núm. 6, pp. 397-409
2023
-
Effect of an activity wristband-based intermittent teaching unit in Physical Education on studentsʼ physical activity and its psychological mediators: a cluster-randomized controlled trial. School-fit study
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Fomento de hábitos saludables de actividad física mediante una gamificación en escolares desde la Educación Física: La aventura de Andaluzo
Perpetuum mobile: conocimiento, investigación e innovación en la sociedad actual (Octaedro), pp. 74
-
Promoción de un estilo de vida activo y saludable en estudiantes de Educación Primaria desde la Educación Física escolar
Perpetuum mobile: conocimiento, investigación e innovación en la sociedad actual (Octaedro), pp. 62
-
Traducción de las directrices de la OMS sobre actividad física para escolares a pasos/día: Resultados preliminares de una revisión sistemática
Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge
-
Validity of activity wristbands for estimating daily physical activity in primary schoolchildren under free-living conditions: School-Fit study
Frontiers in Public Health, Vol. 11
-
Validity of the Xiaomi Mi Band 2, 3, 4 and 5 Wristbands for Assessing Physical Activity in 12-to-18-Year-Old Adolescents under Unstructured Free-Living Conditions. Fit-Person Study
Journal of Sports Science and Medicine, Vol. 22, Núm. 2, pp. 196-211
-
¿Cómo puede el profesorado de Educación Física fomentar hábitos saludables de Actividad Física en Educación Secundaria Obligatoria?: Una unidad didáctica intermitente gamificada
Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge
2022
-
Are Wrist-Worn Activity Trackers and Mobile Applications Valid for Assessing Physical Activity in High School Students? Wearfit Study
Journal of Sports Science and Medicine, Vol. 21, Núm. 3, pp. 356-375
-
Could an intermittent Physical Education-based fitness teaching unit affect secondary school students' motivation, autotelic experience, and physical selfconcept? A cluster-randomized controlled trial
Physical Activity Review, Vol. 10, Núm. 1, pp. 31-43
-
Effect of a Sport Education-based teaching unit in Physical Education on high school students’ social networks and quantitative sociometry scores: a cluster randomized control trial
Revista de psicodidáctica, Vol. 27, Núm. 1, pp. 66-75
-
Effect of an Inside–Outside School Alternated Teaching Unit of Knowledge of the Environment for Practicing Physical Activity: A Cluster Randomized Control Trial
Journal of Teaching in Physical Education, Vol. 41, Núm. 1, pp. 149-158
-
Effects of Consumer-Wearable Activity Tracker-Based Programs on Objectively Measured Daily Physical Activity and Sedentary Behavior Among School-Aged Children: A Systematic Review and Meta-analysis
Sports Medicine - Open, Vol. 8, Núm. 1
-
High School Students’ Accelerometer-Measured Physical Activity and Sedentary Behavior by Motivational Profiles Toward Physical Activity
Research Quarterly for Exercise and Sport, Vol. 93, Núm. 4, pp. 869-879