Publications (97) SANTIAGO GUIJARRO ROMERO publications

filter_list

2025

  1. Accuracy and cross-validity of the Xiaomi Mi Band 2, 3, 4, and 5 wristbands in evaluating physical activity in adolescents according to WHO 2020 guidelines: School-Fit study

    Journal of Sports Medicine and Physical Fitness, Vol. 65, Núm. 9, pp. 1210-1220

  2. Could a gamified intermittent teaching unit in Physical Education enhance primary schoolchildren’s regular physical activity?

    Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad, Vol. 11, Núm. 2

  3. Efecto de la Gamificación "La Aventura de Andaluzo" sobre la Motivación, Intención de Ser Físicamente Activo y Actividad Física Semanal de Escolares

    Cultura, ciencia y deporte, Vol. 20, Núm. 65

  4. Efecto de una unidad didáctica intermitente gamificada sobre el disfrute en estudiantes de Educación Secundaria en el contexto de la Educación Física

    Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 18, Núm. 38, pp. 80-94

  5. Effect of a gamified-based intermittent teaching unit in Physical Education on schoolchildrenʼs accelerometer-measured weekly physical activity: a cluster-randomized controlled trial. School-fit study

    Revista de psicodidáctica, Vol. 30, Núm. 1

  6. Is Physical Education more enjoyable outside than inside the school center?

    Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad, Vol. 11, Núm. 3, pp. 1-27

  7. The Avengers in action: A gamified-based intermittent teaching unit in the Physical Education setting to promote physical activity and its psychological mediators in secondary education students

    Psychology of Sport and Exercise, Vol. 79

2024

  1. Criterion-Related Validity of Consumer-Wearable Activity Trackers for Estimating Steps in Primary Schoolchildren under Controlled Conditions: Fit-Person Study

    Journal of Sports Science and Medicine, Vol. 23, Núm. 1, pp. 79-96

  2. Desarrollo y validación de una prueba escrita objetiva de elección múltiple para evaluar el conocimiento del entorno para el acondicionamiento físico (CENAFI) en escolares

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 426-441

  3. Effect of inside-outside school alternated teaching units on knowledge of the environment for physical conditioning and related psychological outcomes in the Physical Education setting: A cluster-randomized controlled trial

    European Journal of Human Movement, Núm. 52, pp. 5-26

  4. Los Vengadores: una unidad didáctica intermitente gamificada para promover hábitos saludables de actividad física en estudiantes de Educación Secundaria Obligatoria desde la Educación Física

    Aportaciones al conocimiento actual desde la Enseñanza Superior (Octaedro), pp. 69-79

  5. Motivación académica universitaria en las áreas de Didáctica dela Expresión Corporal y Educación Física y Deportiva: proyecto innovación docente

    Educación y conocimiento como ejes del pensamiento crítico: Experiencias innovadoras y significativas (Octaedro), pp. 88-97

  6. Opiniones de los participantes en una intervención para el fomento de la actividad física en el contexto escolar: Estudio Fit-Person

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 55, pp. 1053-1062

  7. Physical education-based intervention with activity wristbands to promote students’ weekly physical activity

    Journal of Educational Research, Vol. 117, Núm. 6, pp. 397-409

  8. Realidad virtual con estudiantes del Grado en Educación Primaria: análisis bibliométrico y revisión de alcance

    Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 1789-1797