Publicaciones (40) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. (Mis)translating Sensitive Content The manipulation of source texts under the effects of anger

    Translation Spaces(Netherland), Vol. 11, Núm. 2, pp. 234-253

  2. 30 years of Language and Literature

    Language and Literature, Vol. 31, Núm. 4, pp. 465-468

  3. A semi-supervised algorithm for detecting extremism propaganda diffusion on social media

    Pragmatics and Society, Vol. 13, Núm. 3, pp. 532-554

  4. Approaches to the discourse of terror How power relations are represented through forced primings in jihadist magazines

    Pragmatics and Society, Vol. 13, Núm. 3, pp. 404-430

  5. CEDEL2: Design, compilation and web interface of an online corpus for L2 Spanish acquisition research

    Second Language Research, Vol. 38, Núm. 4, pp. 965-983

  6. Call them by their name: Affective masculinities in Call Me by Your Name

    ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 11, pp. 763-775

  7. Case Pedagogy in Initial Teacher Education: An Analysis of its Contribution to the Development of Professional Competences for Autonomy

    SiSal Journal, Vol. 13, Núm. 2, pp. 262-285

  8. Critical anthropomorphism, interspecies transcreation and political justice in Anna Sewell's Black Beauty (1877)

    Critica Letteraria, Vol. 50, Núm. 197, pp. 783-796

  9. Danzando entre las categorías de bastardía, perplejidad y complejidad: migraciones y ascendencia en "Huaco retrato" (2021) de Gabriela Wiener.

    Revista Letral, Núm. 29, pp. 68-89

  10. Desarrollo de un videojuego para la enseñanza del inglés como lengua extranjera para fines específicos y el fomento de conocimientos en Educación para el Desarrollo y Ciudadanía Global en Ingeniería Industrial

    Tabanque: Revista pedagógica, Núm. 34, pp. 68-87

  11. Descubrir el significado de palabras desconocidas en alemán: estrategias empleadas por aprendientes universitarios

    Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 34, pp. 95-108

  12. Designing, compiling and interrogating corpora in L2 Spanish acquisition research

    Journal of Spanish Language Teaching, Vol. 9, Núm. 2, pp. 190-206

  13. Estrategias visuales y metaficcionales para la reivindicación del legado en Candyman (Nia DaCosta, 2021)

    L'Atalante: revista de estudios cinematográficos, Núm. 34, pp. 227-240

  14. Fostering critical response-ability through feminist close-readings of transnational literature: Jamaica Kincaid’s short stories as a case study

    ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 11, pp. 407-417

  15. Frankenstein’s Self-Portrait: Politicizing Transsexualism in The Danish Girl

    Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 44, Núm. 1, pp. 74-91

  16. From our sisters/to our sisters The discursive construction of ideal womanhood in the official magazines of the Islamic State

    Pragmatics and Society, Vol. 13, Núm. 3, pp. 453-476

  17. George Orwell y Twitter: la enseñanza de la literatura inglesa a través de las redes sociales

    Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 40, Núm. 2, pp. 11-30

  18. Implementing gender equality policies in the Spanish film industry: persistent prejudices and a feminist will to ‘exploit the centre into concentric circles’

    International Journal of Cultural Policy, Vol. 28, Núm. 4, pp. 446-460

  19. Kordons Berlin: Bilder und Emotionen der deutschen Hauptstadt im 20. Jahrhundert

    Anuario de estudios filológicos, Vol. 45, pp. 71-95

  20. La interferencia de la L1 inglés en la producción escrita de ELE: estudio basado en un corpus informatizado de aprendices

    Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 34, pp. 109-122