Departamento
FILOLOGÍAS INGLESA Y ALEMANA
Publicaciones (40) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2022
-
(Mis)translating Sensitive Content The manipulation of source texts under the effects of anger
Translation Spaces(Netherland), Vol. 11, Núm. 2, pp. 234-253
-
30 years of Language and Literature
Language and Literature, Vol. 31, Núm. 4, pp. 465-468
-
A semi-supervised algorithm for detecting extremism propaganda diffusion on social media
Pragmatics and Society, Vol. 13, Núm. 3, pp. 532-554
-
Approaches to the discourse of terror How power relations are represented through forced primings in jihadist magazines
Pragmatics and Society, Vol. 13, Núm. 3, pp. 404-430
-
CEDEL2: Design, compilation and web interface of an online corpus for L2 Spanish acquisition research
Second Language Research, Vol. 38, Núm. 4, pp. 965-983
-
Call them by their name: Affective masculinities in Call Me by Your Name
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 11, pp. 763-775
-
Case Pedagogy in Initial Teacher Education: An Analysis of its Contribution to the Development of Professional Competences for Autonomy
SiSal Journal, Vol. 13, Núm. 2, pp. 262-285
-
Critical anthropomorphism, interspecies transcreation and political justice in Anna Sewell's Black Beauty (1877)
Critica Letteraria, Vol. 50, Núm. 197, pp. 783-796
-
Danzando entre las categorías de bastardía, perplejidad y complejidad: migraciones y ascendencia en "Huaco retrato" (2021) de Gabriela Wiener.
Revista Letral, Núm. 29, pp. 68-89
-
Desarrollo de un videojuego para la enseñanza del inglés como lengua extranjera para fines específicos y el fomento de conocimientos en Educación para el Desarrollo y Ciudadanía Global en Ingeniería Industrial
Tabanque: Revista pedagógica, Núm. 34, pp. 68-87
-
Descubrir el significado de palabras desconocidas en alemán: estrategias empleadas por aprendientes universitarios
Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 34, pp. 95-108
-
Designing, compiling and interrogating corpora in L2 Spanish acquisition research
Journal of Spanish Language Teaching, Vol. 9, Núm. 2, pp. 190-206
-
Estrategias visuales y metaficcionales para la reivindicación del legado en Candyman (Nia DaCosta, 2021)
L'Atalante: revista de estudios cinematográficos, Núm. 34, pp. 227-240
-
Fostering critical response-ability through feminist close-readings of transnational literature: Jamaica Kincaid’s short stories as a case study
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 11, pp. 407-417
-
Frankenstein’s Self-Portrait: Politicizing Transsexualism in The Danish Girl
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 44, Núm. 1, pp. 74-91
-
From our sisters/to our sisters The discursive construction of ideal womanhood in the official magazines of the Islamic State
Pragmatics and Society, Vol. 13, Núm. 3, pp. 453-476
-
George Orwell y Twitter: la enseñanza de la literatura inglesa a través de las redes sociales
Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 40, Núm. 2, pp. 11-30
-
Implementing gender equality policies in the Spanish film industry: persistent prejudices and a feminist will to ‘exploit the centre into concentric circles’
International Journal of Cultural Policy, Vol. 28, Núm. 4, pp. 446-460
-
Kordons Berlin: Bilder und Emotionen der deutschen Hauptstadt im 20. Jahrhundert
Anuario de estudios filológicos, Vol. 45, pp. 71-95
-
La interferencia de la L1 inglés en la producción escrita de ELE: estudio basado en un corpus informatizado de aprendices
Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 34, pp. 109-122