Argitalpenak (40) Ikertzaileren baten partaidetza izan duten argitalpenak

2022

  1. (Mis)translating Sensitive Content The manipulation of source texts under the effects of anger

    Translation Spaces(Netherland), Vol. 11, Núm. 2, pp. 234-253

  2. 30 years of Language and Literature

    Language and Literature, Vol. 31, Núm. 4, pp. 465-468

  3. A semi-supervised algorithm for detecting extremism propaganda diffusion on social media

    Pragmatics and Society, Vol. 13, Núm. 3, pp. 532-554

  4. Approaches to the discourse of terror How power relations are represented through forced primings in jihadist magazines

    Pragmatics and Society, Vol. 13, Núm. 3, pp. 404-430

  5. CEDEL2: Design, compilation and web interface of an online corpus for L2 Spanish acquisition research

    Second Language Research, Vol. 38, Núm. 4, pp. 965-983

  6. Call them by their name: Affective masculinities in Call Me by Your Name

    ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 11, pp. 763-775

  7. Case Pedagogy in Initial Teacher Education: An Analysis of its Contribution to the Development of Professional Competences for Autonomy

    SiSal Journal, Vol. 13, Núm. 2, pp. 262-285

  8. Critical anthropomorphism, interspecies transcreation and political justice in Anna Sewell's Black Beauty (1877)

    Critica Letteraria, Vol. 50, Núm. 197, pp. 783-796

  9. Danzando entre las categorías de bastardía, perplejidad y complejidad: migraciones y ascendencia en "Huaco retrato" (2021) de Gabriela Wiener.

    Revista Letral, Núm. 29, pp. 68-89

  10. Desarrollo de un videojuego para la enseñanza del inglés como lengua extranjera para fines específicos y el fomento de conocimientos en Educación para el Desarrollo y Ciudadanía Global en Ingeniería Industrial

    Tabanque: Revista pedagógica, Núm. 34, pp. 68-87

  11. Descubrir el significado de palabras desconocidas en alemán: estrategias empleadas por aprendientes universitarios

    Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 34, pp. 95-108

  12. Designing, compiling and interrogating corpora in L2 Spanish acquisition research

    Journal of Spanish Language Teaching, Vol. 9, Núm. 2, pp. 190-206

  13. Estrategias visuales y metaficcionales para la reivindicación del legado en Candyman (Nia DaCosta, 2021)

    L'Atalante: revista de estudios cinematográficos, Núm. 34, pp. 227-240

  14. Fostering critical response-ability through feminist close-readings of transnational literature: Jamaica Kincaid’s short stories as a case study

    ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 11, pp. 407-417

  15. Frankenstein’s Self-Portrait: Politicizing Transsexualism in The Danish Girl

    Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 44, Núm. 1, pp. 74-91

  16. From our sisters/to our sisters The discursive construction of ideal womanhood in the official magazines of the Islamic State

    Pragmatics and Society, Vol. 13, Núm. 3, pp. 453-476

  17. George Orwell y Twitter: la enseñanza de la literatura inglesa a través de las redes sociales

    Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 40, Núm. 2, pp. 11-30

  18. Implementing gender equality policies in the Spanish film industry: persistent prejudices and a feminist will to ‘exploit the centre into concentric circles’

    International Journal of Cultural Policy, Vol. 28, Núm. 4, pp. 446-460

  19. Kordons Berlin: Bilder und Emotionen der deutschen Hauptstadt im 20. Jahrhundert

    Anuario de estudios filológicos, Vol. 45, pp. 71-95

  20. La interferencia de la L1 inglés en la producción escrita de ELE: estudio basado en un corpus informatizado de aprendices

    Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 34, pp. 109-122