DEPARTAMENTO
FILOLOGÍAS INGLESA Y ALEMANA
Publicaciones (86) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2014
-
"Quizás, quizás, quizás": Translators' dilemmas and solutions when translating Spanish songs into English
Dedica. Revista de Educação e Humanidades, Núm. 6, pp. 139-151
-
"Quizás, quizás, quizás.": Translators' dilemmas when translating Spanish songs into English and some solutions they have found
Identidades culturales: Educación, Artes y Humanidades
-
<i>Translation</i>, Sermo Communis, <i>and the Book Trade</i>
TRANSLATION AND THE BOOK TRADE IN EARLY MODERN EUROPE (CAMBRIDGE UNIV PRESS), pp. 40-60
-
A cognitive sociolinguistic approach to metaphor and denominative variation: a case study of marine biology terms
Review of cognitive linguistics, Núm. 12, pp. 193-222
-
A tribute to Shakespearean drama in nineteenth-century Spain: The case of Manuel Tamayo y Baus's Un Drama Nuevo
JOURNAL OF ADAPTATION IN FILM & PERFORMANCE, Vol. 7, Núm. 1, pp. 97-111
-
Amy Tan: subida a una buena estrella
Qué leer, Núm. 196, pp. 66-69
-
Analyzing the effect of tcp and server population on massively multiplayer games
International Journal of Computer Games Technology
-
Barbara Fuchs. The Poetics of Piracy. Emulating Spain in English Literature.
Sendebar: Revista de la Facultad de Traducción e Interpretación, Núm. 25, pp. 331-334
-
Bernardo Atxaca: meditaciones en el desierto
Qué leer, Núm. 198, pp. 42-45
-
C.S. Lewis, entre la alegoría y el mito: el léon, la bruja y el armario en primer plano
De leones y de hombres: estudios sobre C.S. Lewis (CEU Ediciones), pp. 39-81
-
Can we multiplex ACKs without harming the performance of TCP?
2014 IEEE 11th Consumer Communications and Networking Conference, CCNC 2014
-
Charles Dickens y el Londres de Baroja y Pérez de Ayala
Castilla: Estudios de Literatura, Núm. 5, pp. 200-222
-
Colum McCANN: conecta los hilos del mundo
Qué leer, Núm. 198, pp. 57-59
-
Daniel Alarcón
Qué leer, Núm. 197, pp. 52-56
-
De Tolomeo a Google Earth: más de veinte siglos mirando el mapa
Qué leer, Núm. 195, pp. 60-63
-
Dictionary- and corpus-based research in applied and descriptive linguistics
Linguistic Insights
-
Edificios universitarios al alcance de todos. Universidad sin barreras
El patrimonio: riqueza conceptual y proyección educativa
-
Elogio del inglés sin esfuerzo
Boletín de la Academia de Buenas Letras de Granada, Núm. 3, pp. 134-134
-
English '-ly' adverbs: From subject orientation to conversion
Studia Anglica Posnaniensia, Vol. 49, Núm. 1, pp. 77-102
-
English language
Year's Work in English Studies, Vol. 93, Núm. 1, pp. 1-174