DIDÁCTICA DE LA MATEMÁTICA
DEPARTAMENTO
Universidad de Almería
Almería, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Almería (77)
2024
-
A comparison of univariate and meta-analytic structural equation modeling approaches to reliability generalization applied to the Maslach Burnout Inventory
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
Depression in nursing students during the COVID-19 pandemic: Systematic review and meta-analysis
PLoS ONE, Vol. 19, Núm. 7
-
Measures of central tendency in primary education textbooks in Chile
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 6
-
¿Cómo resuelven futuros maestros tareas de proporcionalidad en el contexto probabilístico?: mirada desde los niveles de razonamiento algebraico
Aula abierta, Vol. 53, Núm. 2, pp. 199-207
2023
-
Evaluation of Convergent, Discriminant, and Criterion Validity of the Cuestionario Burnout Granada-University Students
Mathematics, Vol. 11, Núm. 15
-
Levels of Burnout and Engagement after COVID-19 among Psychology and Nursing Students in Spain: A Cohort Study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 1
-
Prevalence of Burnout Syndrome and Fear of COVID-19 among Adolescent University Students
Children, Vol. 10, Núm. 2
-
Razonamiento proporcional y algebraico en tareas probabilísticas
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 560
-
Validity Evidence for the Internal Structure of the Maslach Burnout Inventory-Student Survey: A Comparison between Classical CFA Model and the ESEM and the Bifactor Models
Mathematics, Vol. 11, Núm. 6
2022
-
A DISCUSSION ABOUT THE SEMANTIC CONGRUENCE OF A TRANSLATION: AN OPPORTUNITY TO PROMOTE ALGEBRAIC THINKING AT ELEMENTARY SCHOOL
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Análisis cognitivo de tareas de comparación de probabilidades por futuro profesorado de Educación Primaria
Uniciencia, Vol. 36, Núm. 1
-
Consideración de errores y dificultades en propuestas didácticas diseñadas por maestros en formación
Investigación en educación matemática: homenaje a los profesores Pablo Flores e Isidoro Segovia (Octaedro), pp. 57-78
-
Didactic Suitability of Official Peruvian Secondary Education Curriculum Materials in Probability
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 36, Núm. 73, pp. 888-922
-
HOW PROSPECTIVE PRIMARY SCHOOL TEACHERS INTERPRET PUPILS’ SOLUTIONS TO A FAIR GAME TASK
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Interacting with Indeterminate Quantities through Arithmetic Word Problems: Tasks to Promote Algebraic Thinking at Elementary School
Mathematics, Vol. 10, Núm. 13
-
Las medidas de tendencia central en el libro de texto de quinto básico en Chile
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 74
-
Preservice Elementary Teachers’ Mathematical Knowledge on Fractions as Operator in Word Problems
Mathematics, Vol. 10, Núm. 3
-
Promover el sentido algebraico en educación primaria: Tareas con patrones
Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales", Núm. 111, pp. 51-65
-
Reflections of prospective teachers on the didactic suitability and use of a textbook lesson
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 36, Núm. 72, pp. 555-579
-
Tutorización entre iguales: una experiencia de innovación docente en el Grado en Educación Primaria
Investigación e innovación sobre inclusión e intervención socioeducativa (Dykinson), pp. 337-355