DEPARTAMENTO
DIDÁCTICA DE LA MATEMÁTICA
Publicaciones (64) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
A case study of proving by students with different levels of mathematical giftedness
Mathematics Teaching-Research Journal, Vol. 16, Núm. 2, pp. 119-145
-
A comparison of univariate and meta-analytic structural equation modeling approaches to reliability generalization applied to the Maslach Burnout Inventory
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
A model for problem creation: implications for teacher training
Mathematics Education Research Journal
-
Afinidad por las matemáticas y preferencias pedagógicas: alumnado de secundaria de Melilla
Horizontes expandidos de la Educación, la Tecnología y la Innovación (Aula Magna), pp. 309-322
-
Analyzing Latent Burnout Profiles in a Sample of Spanish Nursing and Psychology Undergraduates
Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 4
-
Análisis ontosemiótico de la emergencia y evolución del razonamiento funcional
RIME: Revista de Investigación en Matemática y su Enseñanza, Vol. 1, Núm. 1, pp. 9-37
-
Approaching Euclidean proofs through explorations with manipulative and digital artifacts
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 55, Núm. 7, pp. 1535-1566
-
Caracterización de tareas evaluadas en exámenes universitarios de cálculo: un enfoque didáctico e histórico
Uniciencia, Vol. 38, Núm. 1
-
Computational thinking and programming with Arduino in education: A systematic review for secondary education
Heliyon, Vol. 10, Núm. 8
-
Curricular Didactic Analysis: an experience with future teachers
Educacao and Realidade, Vol. 49
-
Curriculum coherence. The case of linear equations in a Costa Rican textbook
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 38
-
Cyberaggression and cybervictimisation in adolescents: Bibliometric analysis in web of science
Heliyon, Vol. 10, Núm. 1
-
Depression in nursing students during the COVID-19 pandemic: Systematic review and meta-analysis
PLoS ONE, Vol. 19, Núm. 7
-
Efectos de la realidad aumentada y virtual en estudiantes con TEA
Pixel-Bit: Revista de medios y educación, Núm. 70, pp. 7-23
-
Effectiveness of Problem-Based Learning in the Unplugged Computational Thinking of University Students
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 7
-
Enfoque ontosemiótico en educación matemática
Editorial Aula Magna. McGraw-Hill Interamericana de España, S. L.
-
Escenarios profesionales de los Servicios Sociales: nuevas propuestas de intervención
Narcea
-
Examining the role played by resources, goals and orientations in primary teachers’ decision- making for problem-solving lesson plans
ZDM - Mathematics Education
-
Expanded model for elementary algebraic reasoning levels
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 7
-
Explorando la innovación tecno-pedagógica: redefiniendo espacios de aprendizaje
Dykinson