DIDÁCTICA Y ORGANIZACIÓN ESCOLAR
Departamento
Universidad de Jaén
Jaén, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Jaén (157)
2024
-
Editorial: Stories of abandonment. A biographical-narrative approach to the academic dropout in Andalusian Universities. Multicausal analysis and proposals for prevention
Frontiers in Education
-
Evaluation of the impact of dialogic pedagogical gatherings on sustainable development training for future teachers
Cogent Education, Vol. 11, Núm. 1
-
Factores emocionales internos como estrategias de protección del estrés en futuros docentes
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 81-91
-
Resilient moderating effect between stress and life satisfaction of mothers and fathers with children with developmental disorders who present temporary or permanent needs
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 3, pp. 474-487
-
The impact of self-esteem, optimism and emotional intelligence on the professional development of future primary and pre-school teachers
Teacher Development
-
Visual tools for supporting interviews in qualitative research: new approaches
Qualitative Research Journal, Vol. 24, Núm. 3, pp. 283-298
2023
-
Active methodologies and curricular sustainability in teacher training
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 24, Núm. 6, pp. 1364-1380
-
Analysing the Impact of Artificial Intelligence and Computational Sciences on Student Performance: Systematic Review and Meta-analysis
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 12, Núm. 1, pp. 171-197
-
Apoyo al alumnado con discapacidad auditiva: formación del profesorado a través de las TIC
Formación del profesorado universitario en TIC como apoyo al alumnado con discapacidad (Dykinson), pp. 45-62
-
Augmented and virtual reality as a teaching resource to attend to the diversity of students with special educational needs: a systematic review
European Journal of Special Needs Education
-
Derechos y responsabilidades en entornos digitales: Revisión en WOS
Innovación y retos de la educación superior: Propuestas pospandémicas (Octaedro), pp. 193-201
-
Educación para el encuentro vs. Discursos de odio
Educación: encuentros y desencuentros (UJA Editorial), pp. 245-250
-
El autoaprendizaje como desarrollo personal
Recursos y estrategias para la docencia y la tutoría en la universidad mediante el uso de tecnologías (Graó), pp. 61-80
-
Estudio de caso de la competencia digital docente (DigCompEdu) de un centro educativo de la localidad de Linares (Jaén)
Innovación y retos de la educación superior: Propuestas pospandémicas (Octaedro), pp. 161-171
-
Examining the impact of covid on the psychosocial profile and academic performance of university students. A pre-post study
TECHNO Review. International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad, Vol. 13, Núm. 3
-
Impact of optimism versus pessimism on life satisfaction in university students
Educar, Vol. 59, Núm. 2, pp. 473-488
-
Inspection digital literacy for school improvement
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 4, pp. 701-714
-
Neurodidactics and healthy physical condition: proposal to improve educational inclusion
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 18, Núm. 4, pp. 893-902
-
Pathways between self-concept and academic stress: the role of emotional intelligence and personality among university students
Journal of Further and Higher Education, Vol. 47, Núm. 2, pp. 182-196
-
Psychometric properties of a dropout prediction tool for students in Andalusia
Frontiers in Education, Vol. 8