Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Jaén (157)

2023

  1. Active methodologies and curricular sustainability in teacher training

    International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 24, Núm. 6, pp. 1364-1380

  2. Analysing the Impact of Artificial Intelligence and Computational Sciences on Student Performance: Systematic Review and Meta-analysis

    NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 12, Núm. 1, pp. 171-197

  3. Apoyo al alumnado con discapacidad auditiva: formación del profesorado a través de las TIC

    Formación del profesorado universitario en TIC como apoyo al alumnado con discapacidad (Dykinson), pp. 45-62

  4. Augmented and virtual reality as a teaching resource to attend to the diversity of students with special educational needs: a systematic review

    European Journal of Special Needs Education

  5. Derechos y responsabilidades en entornos digitales: Revisión en WOS

    Innovación y retos de la educación superior: Propuestas pospandémicas (Octaedro), pp. 193-201

  6. Educación para el encuentro vs. Discursos de odio

    Educación: encuentros y desencuentros (UJA Editorial), pp. 245-250

  7. El autoaprendizaje como desarrollo personal

    Recursos y estrategias para la docencia y la tutoría en la universidad mediante el uso de tecnologías (Graó), pp. 61-80

  8. Estudio de caso de la competencia digital docente (DigCompEdu) de un centro educativo de la localidad de Linares (Jaén)

    Innovación y retos de la educación superior: Propuestas pospandémicas (Octaedro), pp. 161-171

  9. Examining the impact of covid on the psychosocial profile and academic performance of university students. A pre-post study

    TECHNO Review. International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad, Vol. 13, Núm. 3

  10. Impact of optimism versus pessimism on life satisfaction in university students

    Educar, Vol. 59, Núm. 2, pp. 473-488

  11. Inspection digital literacy for school improvement

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 4, pp. 701-714

  12. Neurodidactics and healthy physical condition: proposal to improve educational inclusion

    Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 18, Núm. 4, pp. 893-902

  13. Pathways between self-concept and academic stress: the role of emotional intelligence and personality among university students

    Journal of Further and Higher Education, Vol. 47, Núm. 2, pp. 182-196

  14. Psychometric properties of a dropout prediction tool for students in Andalusia

    Frontiers in Education, Vol. 8