Departamento
DIDÁCTICA Y ORGANIZACIÓN ESCOLAR
Publicaciones (463) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2021
-
Valoración y evaluación por parte de pedagogos en formación respecto de las competencias específicas del Grado de Pedagogía de la Universidad de Granada
Estudios pedagógicos, Vol. 47, Núm. 2, pp. 197-213
-
A comprehensive survey on data utility and privacy: Taking indian healthcare system as a potential case study
Inventions, Vol. 6, Núm. 3
-
A systematic review of principals’ leadership identity from 1993 to 2019
Educational Management Administration and Leadership, Vol. 49, Núm. 1, pp. 31-53
-
Acción cultural
Palabras y pedagogía desde Paulo Freire (La Muralla), pp. 19-23
-
Actitudes hacia la finitud en personas mayores: una pedagogía del envejecimiento para el aula permanente de formación abierta
Foro de Educación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 249-262
-
Actitudes y formación sobre inclusión de los docentes universitarios
Innovación docente e investigación en educación: nuevos enfoques en la metodología docente (Dykinson), pp. 381-389
-
Actitudes y formación sobre inclusión de los docentes universitarios
Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021
-
Active methodologies in physical education: Perception and opinion of students on the pedagogical model used by their teachers
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 4, pp. 1-18
-
Adaptation and validation of the motivated strategies for learning questionnaire for spanish adolescents
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 11, Núm. 1, pp. 142-153
-
Adaptation and validation of the social skills scale for the prevention of intercultural cyberbullying in Spanish university students
Estudios sobre innovación e investigación educativa (Dykinson), pp. 495-507
-
Adquisición de la competencia digital en los docentes en formación
Procesos de enseñanza-aprendizaje innovadores mediados por tecnología (Octaedro), pp. 145-156
-
Alberto’s life story: transforming a disadvantaged school by appreciating the child’s voice
Journal of Educational Administration and History, Vol. 53, Núm. 3-4, pp. 249-270
-
An analytical perspective of the reliability of multi-evaluation in higher education
Mathematics, Vol. 9, Núm. 11
-
Analysing educational interventions with gifted students. Systematic review
Children, Vol. 8, Núm. 5
-
Analysis and assessment of new permanent teacher training activities under the erasmus+ program from the perspective of the participants of spain in times of covid-19
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 20
-
Analysis of Good Teaching Practices with Mobile Devices at the University: Design and Validation of the APMU Scale
Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 16, Núm. 1, pp. 2-10
-
Analysis of sexual inhibition and satisfaction from a gender perspective among university students
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 15
-
Analysis of the pre-service teachers’ academic stress based on their self-concept and personality
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 11
-
Analysis of the use and integration of the flipped learning model, project-based learning, and gamification methodologies by secondary school mathematics teachers
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 5, pp. 1-18
-
Animación sociocultural y desarrollo comunitario
Intervención educativa en contextos sociales: educación social especializada y comunitaria (Universidad del Norte), pp. 146-166