PSICOLOGÍA EVOLUTIVA Y DE LA EDUCACIÓN
Departamento
MARÍA DOLORES
CALERO GARCÍA
Investigadora en el periodo 2007-2016
Publicaciones en las que colabora con MARÍA DOLORES CALERO GARCÍA (25)
2023
-
The influence of intelligence and sex on interpersonal skills and executive functions in children
High Ability Studies, Vol. 34, Núm. 1, pp. 21-37
2020
-
Differential analysis of executive functions in children from disadvantaged families vs. children with autistic spectrum disorder
Anales de psicología, Vol. 36, Núm. 1, pp. 102-110
-
Executive Functions and Interpersonal Skills in Preadolescents With High Family Risk: Effectiveness of a Multicomponent Intervention Program
Journal of Early Adolescence, Vol. 40, Núm. 1, pp. 104-133
-
Wisconsin Card Sorting Test-Learning Potential: Usefulness for Assessing Children with Autism Spectrum Disorder
Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 50, Núm. 12, pp. 4230-4242
2019
-
Discrepancies When Assessing Interpersonal Problem-Solving Skills in Autism Spectrum Disorder: A Diagnostic Indicator
Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 49, Núm. 4, pp. 1505-1516
2018
-
Resolución de problemas interpersonales en niños en exclusión social: Valoración de un programa de entrenamiento
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 50, Núm. 2, pp. 107-116
2017
-
Interpersonal problem-solving skills, executive function and learning potential in preadolescents with high/low family risk
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 20
-
Learning potential and executive functions in children in social exclusion: Using a mediational training programme
Educational and Child Psychology, Vol. 34, Núm. 1, pp. 9-20
2016
-
Discrepancies between direct and indirect measures of interpersonal and neurocognitive skills in autism spectrum disorder children
Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, Vol. 38, Núm. 8, pp. 875-886
-
Effectiveness of Manualised Interpersonal Problem-Solving Skills Intervention for Children with Autism Spectrum Disorder (ASD)
Psicothema, Vol. 28, Núm. 3, pp. 304-310
2015
-
Estudio normativo del "test de 60 caras de Ekman" para adolescentes españoles
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 23, Núm. 2, pp. 361-372
-
Relations between learning potential, cognitive and interpersonal skills in Asperger children
Learning and Individual Differences, Vol. 44, pp. 53-60
2014
-
Valoración de un programa de habilidades interpersonales en niños superdotados
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 46, Núm. 1, pp. 59-69
2013
-
Variables involved in personal, social and school adjustment in a sample of preschool-aged children from different cultural backgrounds
European Journal of Psychology of Education, Vol. 28, Núm. 1, pp. 133-155
2010
-
Importancia de las habilidades lingüísticas en
el rendimiento de preescolares inmigrantes
Retos internacionales ante la interculturalidad (Universidad de Almería), pp. 862-871
-
Perfil de aprendizaje y potencial de aprendizaje en preescolares inmigrantes y españoles
Retos internacionales ante la interculturalidad (Universidad de Almería), pp. 504-512
-
Variables conductuales y familiares asociadas
al rendimiento académico en preescolares: Una perspectiva intercultural
Retos internacionales ante la interculturalidad (Universidad de Almería), pp. 513-520
2000
-
Estudio de validez del Mini-Examen Cognoscitivo de Lobo et al para la detección del deterioro cognitivo asociado a demencias
Neurologia, Vol. 15, Núm. 8, pp. 337-342
1999
-
Ancianos asistidos por ancianos: la percepción desde los asistidos, de un grupo de ayuda mutua
Psychosocial Intervention, Vol. 8, Núm. 3, pp. 395-404
1998
-
Psychometric properties of a learning potential test for reading: The Picture Word Game
European Journal of Psychological Assessment, Vol. 14, Núm. 2, pp. 124-133