PSICOLOGÍA EVOLUTIVA Y DE LA EDUCACIÓN
Departamento
Universidad Autónoma de Madrid
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Autónoma de Madrid (18)
2023
-
Beyond the conservative hypothesis: a meta-analysis of lexical-semantic processing in Williams syndrome
Language and Cognition, Vol. 44, Núm. 6
-
Exploring the (lack of) facilitative effect of emoji for word processing
Computers in Human Behavior, Vol. 139
-
No More Women Killed in Spain! A Collaborative Femicide Prevention Effort of a Police-Led Team of Ministry of Interior and Academia
Policing (Oxford), Vol. 17
-
Replacing academic journals
Royal Society Open Science, Vol. 10, Núm. 7
-
Sign iconicity helps learning new words for abstract concepts in a foreign language
Second Language Research, Vol. 39, Núm. 3, pp. 873-898
-
Subjective age of acquisition norms for 1604 English words by Spanish L2 speakers of English and their relationship with lexico-semantic, affective, sociolinguistic and proficiency variables
Behavior Research Methods, Vol. 55, Núm. 8, pp. 4437-4454
2022
-
'Good for you!' Processing social emotions in L2 discourse comprehension: An ERP study
Bilingualism, Vol. 26, Núm. 2, pp. 440-445
-
Entrenamiento metafonológico para el desarrollo de la lectoescritura en el alumnado con Trastorno Específico del Lenguaje
I Congreso Internacional de Investigación, Transferencia e Innovación en Educación: Libro de actas
-
Estrategias de aprendizaje eficaces: ¿las aplica el profesorado y el alumnado de las Facultades de Educación?
I Congreso Internacional de Investigación, Transferencia e Innovación en Educación: Libro de actas
-
Would You Sacrifice Yourself to Save Five Lives? Processing a Foreign Language Increases the Odds of Self-Sacrifice in Moral Dilemmas
Psychological Reports, Vol. 125, Núm. 1, pp. 498-516
2021
-
The Psychological Impact of the COVID-19 Pandemic Affected Decision-Making Processes
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 24
2019
-
Discalculia: Manifestaciones clínicas, evaluación y diagnóstico. Perspectivas actuales de intervención educativa.
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 25, Núm. 1
-
Proyecto de sensibilización desde la Educación Física para crear un Programa de Integración Educativa (I))
Polibea, Núm. 132, pp. 4-11
2018
-
A Three-Year Emotional Intelligence Intervention to Reduce Adolescent Aggression: The Mediating Role of Unpleasant Affectivity
Journal of Research on Adolescence, Vol. 28, Núm. 1, pp. 186-198
-
Histological changes in the rat brain and spinal cord following prolonged intracerebroventricular infusion of cerebrospinal fluid from amyotrophic lateral sclerosis patients are similar to those caused by the disease
Neurologia, Vol. 33, Núm. 4, pp. 211-223
2011
-
The impact of a peer-tutoring program on quality standards in higher education
Higher Education, Vol. 62, Núm. 6, pp. 773-788
2008
-
Análisis transnacional del sistema de evaluación y selección del profesorado universitario
Interciencia: Revista de ciencia y tecnología de América, Vol. 33, Núm. 4, pp. 251-257
2006
-
Measuring internationality: Reflections and perspectives on academic journals
Scientometrics, Vol. 67, Núm. 1, pp. 45-65