FACULTAD DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN
FACULTAD
Universidad de Extremadura
Badajoz, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Extremadura (40)
2024
-
Anti-Trafficking Professionals and Institutionalized Violence in Spain: An Exploratory Study
Social Sciences, Vol. 13, Núm. 6
-
Challenge-obstacle stressors and cyberloafing among higher vocational education students: the moderating role of smartphone addiction and Maladaptive
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
Dual Vocational Training Students in Andalusia: Perspectives and Challenges
Societies, Vol. 14, Núm. 7
-
Estrategias clave en el diseño y gestión de espacios para el ocio social y el empoderamiento de la comunidad
Juventud y autorregulación del tiempo: Intervención socioeducativa para el bienestar integral (Dykinson), pp. 185-199
-
sez4Feasibility Criteria for the Designation of Intergenerational Contact Zones. A Proposal
Journal of Intergenerational Relationships
-
“I will never be Spanish enough”. Gender-based Islamophobia in Spain: socio-educational aspects
Journal of Gender Studies
2023
-
Assistance to traffi cked women in Spain. Other victims and forms of violence
Revista Estudos Feministas, Vol. 31, Núm. 2
-
Could the complying with WHO physical activity recommendations improve stress, burnout syndrome, and resilience? A cross-sectional study with physical education teachers
Sport Sciences for Health, Vol. 19, Núm. 1, pp. 349-358
-
Lecturas de paz, Literatura Infantil y Juvenil y los Objetivos de Desarrollo Sostenible
Leer para un mundo mejor. Literatura infantil y juvenil y objetivos de desarrollo sostenible (Tirant lo Blanch), pp. 157-170
-
Pedagogical change and innovation culture in secondary education: a Delphi study
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Personality characteristics in specialist and generalist intimate partner violence perpetrators
Clinical Psychology and Psychotherapy, Vol. 30, Núm. 1, pp. 86-96
2022
-
An analysis of educational innovation culture by a Delphi expert panel
Frontiers in Education, Vol. 7
-
Aprendizaje y educación de adultos en la educación social desde la perspectiva de la didáctica y la organización escolar
Investigación, Innovación e Inclusión educativa desde la praxis (Dykinson), pp. 99-106
-
La interferencia de la L1 inglés en la producción escrita de ELE: estudio basado en un corpus informatizado de aprendices
Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 34, pp. 109-122
-
Levels of Stress, Anxiety, and Depression in University Students from Spain and Costa Rica during Periods of Confinement and Virtual Learning
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 10
-
Relationship of Physical Activity and Sleep Duration with Self-Concept, Mediterranean Diet and Problematic Videogame Use in Children: Structural Equation Analysis as a Function of Gender
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 12, Núm. 6
-
Violencia de género en el embarazo: qué deben saber los/las profesionales de la salud
Psicología perinatal en entornos de salud (Pirámide), pp. 183-206
-
Workshop Schools: From Employment Creation to Employability
Social Sciences, Vol. 11, Núm. 10
2021
-
Adolescent sexting: The role of body shame, social physique anxiety, and social networking site addiction
Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, Vol. 24, Núm. 12, pp. 799-805
-
Characteristics of Childhood Family Violence Experiences in Spanish Batterers
Journal of Interpersonal Violence, Vol. 36, Núm. 23-24, pp. 11212-11235