FACULTAD DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN
Facultad
Universidad Internacional de La Rioja
Logroño, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Internacional de La Rioja (98)
2024
-
Computational thinking and programming with Arduino in education: A systematic review for secondary education
Heliyon, Vol. 10, Núm. 8
-
Effectiveness of a Serious Video Game (MOON) for Attention Deficit Hyperactivity Disorder: Protocol for a Randomized Clinical Trial
JMIR Research Protocols, Vol. 13, Núm. 1
-
Effectiveness of educational leadership through directors' performance in online higher education. The biggest online university in Spain
Leadership and Organization Development Journal, Vol. 45, Núm. 2, pp. 169-189
-
Factors associated with Mediterranean diet adherence in a sample of high socio-economic status children from southern Spain
Public Health Nutrition, Vol. 27, Núm. 1
-
Machine Learning as a Methodological Resource in the Classroom
Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 233-253
2023
-
Accidentes deportivos en espacios abiertos y cerrados. Una revisión sistemática
Sport TK: revista euroamericana de ciencias del deporte, Vol. 0, Núm. 12
-
Analysis of evaluative evidence on the effectiveness of e-leadership in higher education
Texto Livre, Vol. 16
-
El teatro de formas animadas y los medios audiovisuales como terapia complementaria para mejorar la salud mental en adolescentes en Chile
Investigación y mediación en patrimonio cultural museos, entornos y paisajes sensoriales (Dykinson), pp. 589-607
-
Estrategia docente a través de la fotografía para reflexionar sobre la propia identidad en el entorno mediático
Nuevos caminos en las prácticas innovadoras docentes del ecosistema educativo (Dykinson), pp. 1075-1094
-
Evaluation of Convergent, Discriminant, and Criterion Validity of the Cuestionario Burnout Granada-University Students
Mathematics, Vol. 11, Núm. 15
-
Evaluation of pedagogical leadership through the Vanderbilt Assessment of Leadership in Education (VAL-ED). Adaptation to the context of Higher Education in Spain
Cogent Social Sciences, Vol. 9, Núm. 2
-
Healthy habits in children: Before, during and after confinement due to COVID-19
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 50, pp. 620-627
-
Implicaciones educativas para trabajar los ODS desde el nuevo contrato social para la educación
Renovación pedagógica y formación del profesorado en competencias para una educación sostenible (Dykinson), pp. 268-281
-
Inteligencia Artificial y Machine Learning como recurso educativo desde la perspectiva de docentes en distintas etapas educativas no universitarias
Revista Interuniversitaria de Investigación en Tecnología Educativa, Núm. 15, pp. 58-78
-
Investigación y experiencias educativas centradas en la creatividad artística. Música, cultura audiovisual y artes escénicas en la sociedad de las pantallas: prólogo
Investigación y experiencias educativas centradas en la creatividad artística. Música, cultura audiovisual y artes escénicas en la sociedad de las pantallas (Dykinson), pp. 10-12
-
La publicidad infantil en el aprendizaje artístico y mediático de futuros docentes: Experiencia educativa basada en el análisis y la creación visual
Human Review: International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Vol. 16, Núm. 3
-
Lifestyle Behaviours, Self-Esteem and Academic Performance in Primary Education Students—A Structural Equation Model According to Sex and School Type
Children, Vol. 10, Núm. 11
-
Prevalence of Burnout Syndrome and Fear of COVID-19 among Adolescent University Students
Children, Vol. 10, Núm. 2
-
Stress, Resilience, Burnout and Study Hours in Physical Education Pre-Service Teachers—An Explanatory Model about Gender
Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 11
-
Validity Evidence for the Internal Structure of the Maslach Burnout Inventory-Student Survey: A Comparison between Classical CFA Model and the ESEM and the Bifactor Models
Mathematics, Vol. 11, Núm. 6