FACULTAD DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN
Facultad
Universidad de Málaga
Málaga, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Málaga (221)
2024
-
Analysis of digital resources for the development of the SDGs in compulsory schooling
Revista Lusofona de Educacao, Vol. 61, Núm. 61, pp. 109-124
-
Criterion-Related Validity of Consumer-Wearable Activity Trackers for Estimating Steps in Primary Schoolchildren under Controlled Conditions: Fit-Person Study
Journal of Sports Science and Medicine, Vol. 23, Núm. 1, pp. 79-96
-
La realidad virtual como herramienta para la inclusión educativa mediante recursos tecnológicos
Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario (Dykinson), pp. 482-487
-
Opiniones de los participantes en una intervención para el fomento de la actividad física en el contexto escolar: Estudio Fit-Person
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 55, pp. 1053-1062
-
Pre-service primary teachers' perceptions of gamification as a methodology
JOTSE, Vol. 14, Núm. 1, pp. 109-122
-
Regulación de la formación y la profesionalización docente en Inglaterra: implicaciones en la autonomía profesional y la acción sindical
Revista española de educación comparada, Núm. 44, pp. 51-70
-
Resilience Strategies of Students in Highly Complex Educational Contexts: Opportunities for Inclusive Pedagogical Transformation
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 3
-
Transformación digital y metodológica de la formación profesional en la era pos-COVID
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 42, Núm. 2, pp. 1-23
-
Which is the Digital Competence of Each Member of Educational Community to Use the Computer? Which Predictors Have a Greater Influence?
Technology, Knowledge and Learning, Vol. 29, Núm. 1, pp. 1-20
2023
-
A study on the digital competence of teachers in the use of YouTube as a teaching resource according to gender, age, and years of teaching experience
Proceedings of the Information Systems Education Conference, ISECON
-
Competencias digitales docentes en la educación superior. Un análisis bibliométrico
Hachetetepé: Revista científica de Educación y Comunicación, Núm. 26, pp. 1103
-
Construcción de un instrumento sobre las competencias digitales del docente para utilizar YouTube como recurso didáctico: análisis de fiabilidad y validez
RED: revista de educación a distancia, Vol. 23, Núm. 76
-
Cultural e-snapshots as a digital resource: analysis of their influence on digital competence
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 19, pp. 94-108
-
Desarrollo del pensamiento algebraico a través de la justificación en educación primaria
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 1, pp. 149-173
-
Development of prosocial competencies in PETE and Sport Science students. Social justice, Service-Learning and Physical Activity in cultural diversity contexts
Physical Education and Sport Pedagogy, Vol. 28, Núm. 3, pp. 244-258
-
Diagnosis of Blue and Sustainable Entrepreneurship in University Education in Spain: A Case Study
Journal of Teacher Education for Sustainability, Vol. 25, Núm. 1, pp. 98-115
-
Digitisation in Portugal: A Systematic Review of Technological Exclusion and Inclusion Since the Beginning of the Twenty-First Century
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 453-475
-
Dual Vocational Education and Training: A Bibliometric Analysis
International Journal of Adult, Community and Professional Learning, Vol. 30, Núm. 2
-
Early Leaving from Education and Training and Related Matters through the Lens of the Life Course Paradigm: A Systematic Review of the Literature
Social Sciences, Vol. 12, Núm. 9
-
Efecto del calentamiento sobre el rendimiento motor en escolares: Una revisión sistemática
Actas 6º Congreso Mundial de Educación EDUCA 2023