Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Málaga (221)

2024

  1. Analysis of digital resources for the development of the SDGs in compulsory schooling

    Revista Lusofona de Educacao, Vol. 61, Núm. 61, pp. 109-124

  2. Criterion-Related Validity of Consumer-Wearable Activity Trackers for Estimating Steps in Primary Schoolchildren under Controlled Conditions: Fit-Person Study

    Journal of Sports Science and Medicine, Vol. 23, Núm. 1, pp. 79-96

  3. La realidad virtual como herramienta para la inclusión educativa mediante recursos tecnológicos

    Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario (Dykinson), pp. 482-487

  4. Opiniones de los participantes en una intervención para el fomento de la actividad física en el contexto escolar: Estudio Fit-Person

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 55, pp. 1053-1062

  5. Pre-service primary teachers' perceptions of gamification as a methodology

    JOTSE, Vol. 14, Núm. 1, pp. 109-122

  6. Regulación de la formación y la profesionalización docente en Inglaterra: implicaciones en la autonomía profesional y la acción sindical

    Revista española de educación comparada, Núm. 44, pp. 51-70

  7. Resilience Strategies of Students in Highly Complex Educational Contexts: Opportunities for Inclusive Pedagogical Transformation

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 3

  8. Transformación digital y metodológica de la formación profesional en la era pos-COVID

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 42, Núm. 2, pp. 1-23

  9. Which is the Digital Competence of Each Member of Educational Community to Use the Computer? Which Predictors Have a Greater Influence?

    Technology, Knowledge and Learning, Vol. 29, Núm. 1, pp. 1-20

2023

  1. A study on the digital competence of teachers in the use of YouTube as a teaching resource according to gender, age, and years of teaching experience

    Proceedings of the Information Systems Education Conference, ISECON

  2. Competencias digitales docentes en la educación superior. Un análisis bibliométrico

    Hachetetepé: Revista científica de Educación y Comunicación, Núm. 26, pp. 1103

  3. Construcción de un instrumento sobre las competencias digitales del docente para utilizar YouTube como recurso didáctico: análisis de fiabilidad y validez

    RED: revista de educación a distancia, Vol. 23, Núm. 76

  4. Cultural e-snapshots as a digital resource: analysis of their influence on digital competence

    IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 19, pp. 94-108

  5. Desarrollo del pensamiento algebraico a través de la justificación en educación primaria

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 41, Núm. 1, pp. 149-173

  6. Development of prosocial competencies in PETE and Sport Science students. Social justice, Service-Learning and Physical Activity in cultural diversity contexts

    Physical Education and Sport Pedagogy, Vol. 28, Núm. 3, pp. 244-258

  7. Diagnosis of Blue and Sustainable Entrepreneurship in University Education in Spain: A Case Study

    Journal of Teacher Education for Sustainability, Vol. 25, Núm. 1, pp. 98-115

  8. Digitisation in Portugal: A Systematic Review of Technological Exclusion and Inclusion Since the Beginning of the Twenty-First Century

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 453-475

  9. Dual Vocational Education and Training: A Bibliometric Analysis

    International Journal of Adult, Community and Professional Learning, Vol. 30, Núm. 2

  10. Early Leaving from Education and Training and Related Matters through the Lens of the Life Course Paradigm: A Systematic Review of the Literature

    Social Sciences, Vol. 12, Núm. 9

  11. Efecto del calentamiento sobre el rendimiento motor en escolares: Una revisión sistemática

    Actas 6º Congreso Mundial de Educación EDUCA 2023