FACULTAD DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN
Facultad
Universidad Católica del Maule
Talca, ChilePublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Católica del Maule (11)
2023
-
Evaluation of a sustainable educational proposal with a STEM approach to improve attitudes towards science or mathematics in 5th and 6th grade primary school students in Spain
Investigacoes em Ensino de Ciencias, Vol. 28, Núm. 1, pp. 111-126
2022
-
Anthropometric Indicators of the Cardiometabolic Risk, Muscle Strength, and Functional Capacity of Schoolchildren with Intellectual Disabilities during Lockdown in Chile
Children, Vol. 9, Núm. 9
-
Las medidas de tendencia central en el libro de texto de quinto básico en Chile
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 74
-
Sub Maximal Ergospirometry Parameters in Untrained Non-Frail Octogenarian Subjects
Medicina (Lithuania), Vol. 58, Núm. 3
2021
-
Integración de las actividades STEM en libros de texto
Revista Fuentes, Vol. 23, Vol. 1, pp. 91-107
-
PRIMARY SCHOOL STUDENTS’ READING LEVELS OF LINE GRAPHS
Statistics Education Research Journal, Vol. 20, Núm. 2
-
The interplay between functioning problems and symptoms in first episode of psychosis: An approach from network analysis
Journal of Psychiatric Research, Vol. 136, pp. 265-273
2020
-
Chilean primary school children's understanding of statistical graphs
Acta Scientiae, Vol. 22, Núm. 5, pp. 2-24
-
Knowledge of statistical tables by chilean students third year of primary education
Educacion Matematica, Vol. 6, Núm. 2, pp. 247-277
-
Mathematical objects linked to statistics and probability in early childhood education: An analysis from textbooks
Bolema - Mathematics Education Bulletin, pp. 480-500
2009
-
El concepto de diversidad vegetal desde la etnia mapuche a la enseñanza formal en Chile
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 389-393