FACULTAD DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN
Facultad
Universidad Pública de Navarra
Pamplona, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Pública de Navarra (24)
2024
-
Análisis ontosemiótico de la emergencia y evolución del razonamiento funcional
RIME: Revista de Investigación en Matemática y su Enseñanza, Vol. 1, Núm. 1, pp. 9-37
2023
-
Onto-semiotic Analysis of Diagrammatic Reasoning
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 21, Núm. 5, pp. 1495-1520
2022
-
SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2019
-
La competencia digital del profesorado: ¿un reto para la excelencia docente?
Innovación y tecnología en contextos educativos (Universidad de Málaga (UMA)), pp. 123-130
2018
-
Anthracene drives sub-cellular proteome-wide alterations in the degradative system of Penicillium oxalicum
Ecotoxicology and Environmental Safety, Vol. 159, pp. 127-135
-
Desarrollo de la competencia de análisis ontosemiótico de futuros profesores de matemáticas
Revista complutense de educación, Vol. 29, Núm. 4, pp. 1109-1131
2017
2016
-
Acrylamide and glycidamide hemoglobin adduct levels and endometrial cancer risk: A nested case-control study in nonsmoking postmenopausal women from the EPIC cohort
International Journal of Cancer, Vol. 138, Núm. 5, pp. 1129-1138
-
Intercultural education and music teacher education: Cosmopolitan learning through popular music
The Routledge International Handbook of Intercultural Arts Research (Taylor and Francis Inc.), pp. 70-80
-
Modifiable causes of premature death in middle-age in Western Europe: Results from the EPIC cohort study
BMC Medicine, Vol. 14, Núm. 1
-
Recognition of practices, objects, and processes in solving mathematical tasks: a mathematics teacher's competence
Investigacion en educacion matematica xx
-
Reconocimiento de niveles de razonamiento algebraico en primaria y secundaria
Actas del XVI Congreso de Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas. Matemáticas, ni más ni menos.
-
Reconocimiento de prácticas, objetos y procesos en la resolución de tareas matemáticas: Una competencia del profesor de matemáticas
Investigación en Educación Matemática XX
2015
-
Algebraic reasoning levels in primary and secondary education
PROCEEDINGS OF THE NINTH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME9)
-
Diseño de un cuestionario para evaluar conocimientos didáctico-matemáticos sobre razonamiento algebraico elemental
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 33, Núm. 1, pp. 127-150
-
Niveles de algebrización de las prácticas matemáticas escolares. Articulación de las perspectivas ontosemiótica y antropológica
Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 8, pp. 117-142
2014
-
Conflictive meanings of the equation and function concepts in secondary school student teachers
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XVIII
-
Significados conflictivos de ecuación y función en estudiantes de profesorado de secundaria
Investigación en Educación Matemática XVIII
2012
-
LEVELS OF ELEMENTARY ALGEBRAIC REASONING
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XVI
-
The nature of elementary algebraic reasoning
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 26, Núm. 42 B, pp. 483-511