Publicacions (1.160) Publicacions en què ha participat algun/a investigador/a

2022

  1. Cementerio nuclear, ¿sí o no? Una propuesta para la formación docente inicial en pensamiento crítico

    Estudios pedagógicos, Vol. 48, Núm. 1, pp. 11-31

  2. Sport motivation, adherence to the mediterranean diet and digital leisure. An explanatory model for gender in education students

    Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad, Vol. 8, Núm. 2, pp. 239-254

  3. "Los Doce Alfonsos y el espejo del caballero". Codificación e iconografía. De la parentela medieval de Alfonso XII

    El Arte de la persuasión: la fabricación mítica de la realeza (Servicio de Publicaciones), pp. 477-496

  4. "Y aunque los sueños se nos rompan en pedazos, resistiré": narración digital para analizar el impacto emocional de la pandemia en los estudiantes universitarios

    Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 3, pp. 589-599

  5. . Efectos de la herramienta Genially en el área de educación física en tiempos de confinamiento total por Covid-19 en estudiantes de educación primaria

    El uso de las tecnologías de la información y la comunicación en el aula universitaria como consecuencia del coronavirus (Dykinson), pp. 877-892

  6. 2. Virtualidad educativa y COVID-19:un estudio bibliométrico sobre la inclusión y democratización de la educación en tiempos de pandemia

    Experiencias innovadoras en el marco de las políticas públicas y los Objetivos de Desarrollo Sostenible (Octaedro), pp. 31-42

  7. A Correlational Predictive Study of Teacher Well-Being and Professional Success in Foreign Language Student Teachers

    Mathematics, Vol. 10, Núm. 10

  8. A DISCUSSION ABOUT THE SEMANTIC CONGRUENCE OF A TRANSLATION: AN OPPORTUNITY TO PROMOTE ALGEBRAIC THINKING AT ELEMENTARY SCHOOL

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  9. A Model-Based Inquiry Sequence as a Heuristic to Evaluate Students’ Emotional, Behavioural, and Cognitive Engagement

    Research in Science Education, Vol. 52, Núm. 4, pp. 1313-1334

  10. A New Education for a New Era: Transdisciplinarity,Transversal Competences and an Eclectic Approachto Evaluation

    Controversial Issues and Social Problems for an Integrated Disciplinary Teaching (Springer Suiza), pp. 53

  11. A Study of the Complexity of Problems Posed by Talented Students in Mathematics

    Mathematics, Vol. 10, Núm. 11

  12. A biographical experience concerning the role of ICT in Mathematics education

    IJNE: International Journal of New Education, Núm. 9, pp. 23-41

  13. A comparative error analysis in the written compositions of Engineering students

    El devenir de la lingüística y la cultura: un estudio interdisciplinar sobre lengua, literatura y traducción (Dykinson), pp. 1296-1320

  14. A discussion about the semantic congruence of a translation: an opportunity to promote algebraic thinking at elementary school

    Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 291-298

  15. A preliminary randomized, controlled trial of executive function training for children with autism spectrum disorder

    Autism, Vol. 26, Núm. 2, pp. 346-360

  16. A psycho-educational intervention programme for parents with SGA foetuses supported by an adaptive mHealth system: design, proof of concept and usability assessment

    BMC Medical Informatics and Decision Making, Vol. 22

  17. A qualitative study of metacognitive and affective processes in foreign language planning through street art

    Docencia para el siglo XXI : avances metodológicos y nuevas estrategias (Tirant Humanidades), pp. 309-322

  18. ADAPTATION OF TASKS TO DETECT MATHEMATICAL TALENT IN PEOPLE WITH VISUAL IMPAIRMENT BASED ON THE ANALYSIS OF VISUALIZATION AND GENERALIZATION SKILLS

    Revista Brasileira de Educacao Especial, Vol. 28

  19. Abriendo lo invisible en la investigación-creación artística: el caso de la exposición #pielvelada

    Investigación y experiencias en educación artística, creatividad y patrimonio cultural (Dykinson), pp. 589-608

  20. Academic self-efficacy and future work skills in unaccompanied foreign minors: structural equation analysis according to residence time

    European Journal of Social Work, Vol. 25, Núm. 4, pp. 681-695