FACULTAD
FACULTAD DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN
Publicacions (1.160) Publicacions en què ha participat algun/a investigador/a
2022
-
Cementerio nuclear, ¿sí o no? Una propuesta para la formación docente inicial en pensamiento crítico
Estudios pedagógicos, Vol. 48, Núm. 1, pp. 11-31
-
Sport motivation, adherence to the mediterranean diet and digital leisure. An explanatory model for gender in education students
Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad, Vol. 8, Núm. 2, pp. 239-254
-
"Los Doce Alfonsos y el espejo del caballero". Codificación e iconografía. De la parentela medieval de Alfonso XII
El Arte de la persuasión: la fabricación mítica de la realeza (Servicio de Publicaciones), pp. 477-496
-
"Y aunque los sueños se nos rompan en pedazos, resistiré": narración digital para analizar el impacto emocional de la pandemia en los estudiantes universitarios
Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 3, pp. 589-599
-
. Efectos de la herramienta Genially en el área de educación física en tiempos de confinamiento total por Covid-19 en estudiantes de educación primaria
El uso de las tecnologías de la información y la comunicación en el aula universitaria como consecuencia del coronavirus (Dykinson), pp. 877-892
-
2. Virtualidad educativa y COVID-19:un estudio bibliométrico sobre la inclusión y democratización de la educación en tiempos de pandemia
Experiencias innovadoras en el marco de las políticas públicas y los Objetivos de Desarrollo Sostenible (Octaedro), pp. 31-42
-
A Correlational Predictive Study of Teacher Well-Being and Professional Success in Foreign Language Student Teachers
Mathematics, Vol. 10, Núm. 10
-
A DISCUSSION ABOUT THE SEMANTIC CONGRUENCE OF A TRANSLATION: AN OPPORTUNITY TO PROMOTE ALGEBRAIC THINKING AT ELEMENTARY SCHOOL
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
A Model-Based Inquiry Sequence as a Heuristic to Evaluate Students’ Emotional, Behavioural, and Cognitive Engagement
Research in Science Education, Vol. 52, Núm. 4, pp. 1313-1334
-
A New Education for a New Era: Transdisciplinarity,Transversal Competences and an Eclectic Approachto Evaluation
Controversial Issues and Social Problems for an Integrated Disciplinary Teaching (Springer Suiza), pp. 53
-
A Study of the Complexity of Problems Posed by Talented Students in Mathematics
Mathematics, Vol. 10, Núm. 11
-
A biographical experience concerning the role of ICT in Mathematics education
IJNE: International Journal of New Education, Núm. 9, pp. 23-41
-
A comparative error analysis in the written compositions of Engineering students
El devenir de la lingüística y la cultura: un estudio interdisciplinar sobre lengua, literatura y traducción (Dykinson), pp. 1296-1320
-
A discussion about the semantic congruence of a translation: an opportunity to promote algebraic thinking at elementary school
Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 291-298
-
A preliminary randomized, controlled trial of executive function training for children with autism spectrum disorder
Autism, Vol. 26, Núm. 2, pp. 346-360
-
A psycho-educational intervention programme for parents with SGA foetuses supported by an adaptive mHealth system: design, proof of concept and usability assessment
BMC Medical Informatics and Decision Making, Vol. 22
-
A qualitative study of metacognitive and affective processes in foreign language planning through street art
Docencia para el siglo XXI : avances metodológicos y nuevas estrategias (Tirant Humanidades), pp. 309-322
-
ADAPTATION OF TASKS TO DETECT MATHEMATICAL TALENT IN PEOPLE WITH VISUAL IMPAIRMENT BASED ON THE ANALYSIS OF VISUALIZATION AND GENERALIZATION SKILLS
Revista Brasileira de Educacao Especial, Vol. 28
-
Abriendo lo invisible en la investigación-creación artística: el caso de la exposición #pielvelada
Investigación y experiencias en educación artística, creatividad y patrimonio cultural (Dykinson), pp. 589-608
-
Academic self-efficacy and future work skills in unaccompanied foreign minors: structural equation analysis according to residence time
European Journal of Social Work, Vol. 25, Núm. 4, pp. 681-695