FACULTAD DE PSICOLOGÍA
FACULTAD
MARÍA GLORIA
CARBALLO GARCÍA
Ikertzailea 2001-2020 tartean
MARÍA GLORIA CARBALLO GARCÍA-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (48)
2024
-
Bilingualism and language in children with autistic spectrum disorder: a systematic review
Neurologia, Vol. 39, Núm. 1, pp. 84-96
-
Grammatical comprehension in language and communication disorders
Clinical Linguistics and Phonetics, Vol. 38, Núm. 9, pp. 819-837
-
Linguistic and motor profiles in preschool and school-age children with an older sibling with autism spectrum disorder
Journal of child language, Vol. 51, Núm. 4, pp. 857-875
2023
-
Erratum: Singleton consonant onset acquisition in monolingual Granada Spanish-speaking preschoolers with typical versus protracted phonological development: Impacts of word structure and feature constraints (Journal of Child Language (2023) (1–35) doi: 10.1017/S0305000922000666)
Journal of Child Language
-
Lectura en niños con Trastorno del Espectro Autista: Análisis de la prosodia
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 43, Núm. 1
2022
-
Los hermanos de niños con autismo: habilidades lingüísticas y motrices más allá de los tres años
Psicología educativa, Vol. 28, Núm. 2, pp. 209-216
-
Medidas de Calidad de Vida en Personas con Afasia. Revisión Sistemática
Revista de Investigación en Logopedia, Vol. 12, Núm. 2
2021
-
Parental Risk Literacy is Related to Quality of Life in Spanish Families of Children with Autism Spectrum Disorder
Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 51, Núm. 7, pp. 2475-2484
2020
-
Psychological adaptation in children with autism spectrum disorder and its effect on family quality of life
Revista de Neurologia, Vol. 71, Núm. 4, pp. 127-133
-
Siblings of children with autism spectrum disorders: social support and family quality of life
Quality of Life Research, Vol. 29, Núm. 5, pp. 1193-1202
2019
-
Análisis de la comprensión gramatical en el Trastorno del Espectro Autista y el Retraso del lenguaje
Cuestiones de Lingüística clínica: Trabajos presentados al V Congreso Internacional de Lingüística clínica
-
Conocimiento y actitudes sobre el autismo en maestros de educación primaria
Investigación, Innovación docente y TIC: nuevos horizontes educativos (Dykinson), pp. 1713-1723
-
Detección de las dificultades lingüísticas expresivas en la edad escolar
Universitas psychologica, Vol. 18, Núm. 4
2018
-
Presentación de la mesa redonda
Logopedia: conectando ciencia y profesión: Recopilación de ponencias XXXI Congreso Internacional AELFA-IF
-
Timing of parents’ concerns related to autism spectrum disorder and its diagnosis: A mediation analysis
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 21, pp. 1-8
-
Word-initial rhotic clusters in Spanish-speaking preschoolers in Chile and Granada, Spain
Clinical Linguistics and Phonetics, Vol. 32, Núm. 5-6, pp. 481-505
2017
-
Communicative and social-adaptive profile in children with autism spectrum disorder: A new approach based on the DSM-5 criteria
Revista de Neurologia, Vol. 65, Núm. 2, pp. 49-56
-
Desempeño gramatical y narrativo en niños con Trastorno Específico del Lenguaje
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 69, pp. 67-90
-
Infants at-risk for autism spectrum disorder: Patterns of vocalizations at 14 months
Autism Research, Vol. 10, Núm. 8, pp. 1372-1383
-
Language and motor skills in siblings of children with autism spectrum disorder: A meta-analytic review
Autism Research, Vol. 10, Núm. 11, pp. 1737-1750