Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Valladolid (15)

2023

  1. After-school sports programmes and social inclusion processes in culturally diverse contexts: Results of an international multicase study

    Frontiers in Psychology, Vol. 14

  2. Effect of an activity wristband-based intermittent teaching unit in Physical Education on studentsʼ physical activity and its psychological mediators: a cluster-randomized controlled trial. School-fit study

    Frontiers in Psychology, Vol. 14

  3. Embodied strategies for public speaking anxiety: evaluation of the Corp-Oral program

    Frontiers in Human Neuroscience, Vol. 17

  4. Fomento de hábitos saludables de actividad física mediante una gamificación en escolares desde la Educación Física: La aventura de Andaluzo

    Perpetuum mobile: conocimiento, investigación e innovación en la sociedad actual (Octaedro), pp. 74

  5. Sport-Sciences University students’ perceptions related to the use of debates and e-portfolios as student-centered learning strategie

    Ágora para la educación física y el deporte, Núm. 25, pp. 117-139

  6. Traducción de las directrices de la OMS sobre actividad física para escolares a pasos/día: Resultados preliminares de una revisión sistemática

    Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge

  7. Validity of activity wristbands for estimating daily physical activity in primary schoolchildren under free-living conditions: School-Fit study

    Frontiers in Public Health, Vol. 11

  8. Validity of the Xiaomi Mi Band 2, 3, 4 and 5 Wristbands for Assessing Physical Activity in 12-to-18-Year-Old Adolescents under Unstructured Free-Living Conditions. Fit-Person Study

    Journal of Sports Science and Medicine, Vol. 22, Núm. 2, pp. 196-211

  9. ¿Cómo puede el profesorado de Educación Física fomentar hábitos saludables de Actividad Física en Educación Secundaria Obligatoria?: Una unidad didáctica intermitente gamificada

    Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge

2022

  1. Are Wrist-Worn Activity Trackers and Mobile Applications Valid for Assessing Physical Activity in High School Students? Wearfit Study

    Journal of Sports Science and Medicine, Vol. 21, Núm. 3, pp. 356-375

  2. Monitores portátiles de actividad física: Cómo utilizarlos con escolares de educación primaria? Estudio School-Fit

    Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 3

  3. Propuesta de intervención para el uso autónomo y progresivo de pulseras de actividad física

    Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 116

  4. Validez de dispositivos de actividad física en condiciones estructuradas con escolares de Primaria: estudio Fit-Person

    Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 117

  5. Validez de pulseras de fitness para evaluar la actividad física diaria en escolares: Estudio School-Fit

    Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 4