Publicacions en què col·labora amb Tomás López-Guzmán Guzmán (30)

2024

  1. Discovering flamenco show audience tourists’ profile: Sentiment analysis, opinions and attitudes

    Journal of Destination Marketing and Management, Vol. 32

  2. Lights! Camera! Action! Unveiling film tourists' profile

    Journal of Cultural Heritage Management and Sustainable Development

2023

  1. Análisis del apego familiar al viajar con mascotas: Una perspectiva desde la demanda turística

    Cuadernos de turismo, Núm. 51, pp. 1-18

  2. Authenticity and motivations towards film destination

    Asia Pacific Journal of Tourism Research, Vol. 28, Núm. 5, pp. 401-415

  3. Influence of gastronomic motivations, satisfaction and experiences on loyalty towards a destination

    British Food Journal, Vol. 125, Núm. 10, pp. 3766-3783

  4. Las mascotas son bienvenidas: Cómo los destinos turísticos se adaptan a una nueva tipología de viajeros

    Avances y promoción en el desarrollo turístico de Melilla (Dykinson), pp. 217-224

  5. Pet tourism: motivations and assessment in the destinations

    Consumer Behavior in Tourism and Hospitality, Vol. 18, Núm. 3, pp. 335-350

  6. Revisión de la literatura científica sobre turismo en Melilla en el período 2013-2022

    II Foro de turismo ciudad de Melilla: Melilla, una historia compartida (Dykinson), pp. 117-120

  7. ¿Qué es lo que busca el turista actual? Nuevas tendencias y actualidad: turismo cinematográfico

    Turismo y patrimonio: enfoques para la gestión (Aranzadi), pp. 539-548

2022

  1. Creando experiencias sostenibles en turismo gastronómico

    Diseñando experiencias sostenibles en turismo (Tirant Humanidades), pp. 115-123

  2. Discovering gastronomic tourists’ profiles through artificial neural networks: analysis, opinions and attitudes

    Tourism Recreation Research, Vol. 47, Núm. 3, pp. 347-358

  3. Does the tourist’s profile matter? destination attributes, experiences, satisfaction and behavioural intentions on the ‘fiesta de los patios’ in Córdoba, Spain

    Enlightening Tourism: a pathmaking journal, Núm. 2, pp. 436-469

  4. La competitividad turística

    La actividad turística española en 2021: innovación, digitalización, sostenibilidad y competitividad como factores de la nueva gestión turística (Síntesis), pp. 315-322

  5. La fiesta de los patios de Córdoba.: Un patrimonio cultural inmaterial en postpandemia

    El turismo en Córdoba: visiones, retos y perspectivas en el escenario post-covid (Thomson Reuters-Civitas), pp. 233-250

2021

  1. Gastronomic experiences as a key element in the development of a tourist destination

    International Journal of Gastronomy and Food Science, Vol. 25

  2. Peer-to-Peer Tourism: Tourists’ Profile Estimation through Artificial Neural Networks

    Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, Vol. 16, Núm. 4, pp. 1120-1135

  3. Turismo gastronómico en la ciudad de Córdoba: Perfil sociodemográfico,motivaciones, satisfacción y lealtad

    El turismo en Córdoba: escenarios, tendencias y perspectivas : libro homenaje a los profesores José María Manjavacas Ruiz y Martín Torres Márquez (in memoriam) (UCOPress), pp. 117-138

2020

  1. A fuzzy segmentation study of gastronomical experience

    International Journal of Gastronomy and Food Science, Vol. 22

  2. Gastronomic motivations and perceived value of foreign tourists in the city of Oruro (Bolivia): An analysis based on structural equations

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 10

  3. Percepción patrimonial y cultural de los turistas extranjeros en Córdoba (España)

    Opción: Revista de Ciencias Humanas y Sociales, Núm. 93, pp. 768-795