FORMACION DEL PROFESORADO CENTRADA EN LA ESCUELA
FORCE
Universidad de Córdoba
Córdoba, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Córdoba (27)
2024
-
School Management Teams in the Face of Inclusion: Teachers’ Perspectives
Journal of Research on Leadership Education , Vol. 19, Núm. 1, pp. 3-27
2022
-
Construction and validation of Leading Inclusive Education in Compulsory Education Questionnaire (LIE-Q-Teaching Team)
International Journal of Inclusive Education
-
Flipped classroom en la enseñanza universitaria
Metodologías activas para la mejora del aprendizaje en la universidad (Dykinson), pp. 175-188
-
Higher Education Students’ Perception of the E-Portfolio as a Tool for Improving Their Employability: Weaknesses and Strengths
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 5
2021
-
Construction and validation of a Questionnaire on E-portfolios in Higher Education (QEPHE)
International Journal of Research and Method in Education, Vol. 44, Núm. 1, pp. 53-66
-
La videoconferencia: recurso educativo para promover la educación intercultural entre los estudiantes
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 25, Núm. 2, pp. 213-236
2019
-
El uso del e-portfolio como herramienta para la elaboración del proyecto profesional de estudiantes del Grado de Educación Social
Investigación comprometida para la transformación social: actas del XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa
-
Influence of Professors on Student Satisfaction With e-Portfolio Use
Journal of Educational Computing Research, Vol. 57, Núm. 3, pp. 646-669
2018
-
Interculturality and teacher education. A study from pre-service teachers' perspective
Australian Journal of Teacher Education, Vol. 43, Núm. 3, pp. 74-92
-
Metodologías activas utilizando TIC en Educación Secundaria
I Congreso Virtual Internacional y III Congreso Virtual Iberoamericano sobre Recursos Educativos Innovadores: CIREI 2017
-
Periodo de observación en el sistema educativo finlandés
I Congreso Virtual Internacional y III Congreso Virtual Iberoamericano sobre Recursos Educativos Innovadores: CIREI 2017
2017
-
Construcción de un cuestionario para la investigación sobre el liderazgo en la innovación educativa a través de TIC: perspectiva del equipo directivo
Avances en Liderazgo y Mejora de la Educación: Actas del I Congreso Internacional de Liderazgo y Mejora de la Educación. Madrid, julio 2017
-
School technology leadership in a Spanish secondary school: The TEI model
Improving Schools, Vol. 20, Núm. 3, pp. 247-263
-
The videoconference system as a way to serve students with absenteeism for medical reasons
EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD
-
Type and degree of co-occurrence of the educational communication in a community of inquiry*
Interactive Learning Environments, Vol. 25, Núm. 1, pp. 62-71
2016
-
ANALYSIS OF CO-OCCURRENCES OF CATEGORIES IN THE CONTENT ANALYSIS OF THE COMMUNICATION IN A COMMUNITY OF INQUIRY
INTED2016: 10TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE
-
Barriers in computer-mediated communication: Typology and evolution over time
Journal of E-Learning and Knowledge Society, Vol. 12, Núm. 1, pp. 107-119
-
Communication in the Community of Inquiry in Higher Education. Students’ satisfaction and suggestions for improvement
JETT, Vol. 7, Núm. 2, pp. 95-107
-
Construction and validation of a questionnaire to study future teachers' beliefs about cultural diversity
International Journal of Inclusive Education, Vol. 20, Núm. 5, pp. 503-519
-
El e-portafolio como estrategia metodológica en la Educación Superior
Renovación pedagógica en Educación Superior