EIPEA
EVALUACIÓN DE LA INVESTIGACIÓN Y DE PROGRAMAS EDUCATIVOS ANDALUCES
Publicaciones (91) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
Actitudes y componentes de la tutoría y acción tutorial y su influencia en la mejora del desempeño académico
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 29, Núm. 1
-
Diseño y validación de contenido de una rúbrica para medir el valor educativo de aplicaciones para dispositivos móviles
RED: revista de educación a distancia, Vol. 23, Núm. 72
-
Exploring folk songs to educate for resilience
On the Horizon, Vol. 31, Núm. 3-4, pp. 133-146
-
Mentoring impact on the transversal competence’s development. An experience of educational accompaniment in the integral formation of the university student
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Trayectorias en menores en riesgo de exclusión social
Educación inclusiva y equitativa de calidad (Peter Lang Alemania), pp. 125-145
-
Type of school and origin as conditioners of motivational development in post-compulsory secondary education
Cogent Education, Vol. 10, Núm. 1
2022
-
Academic self-efficacy and future work skills in unaccompanied foreign minors: structural equation analysis according to residence time
European Journal of Social Work, Vol. 25, Núm. 4, pp. 681-695
-
Critical Thinking and Motivation in Vocational Training and Baccalaureate: A Comparison Study of Students of Spanish Nationality, Unaccompanied Foreign Minors and Young Care Leavers
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 9
-
Diseño cooperativo y gestión de modelos formativos adaptativos para la docencia presencial, híbrida y on line
Experiencias e investigaciones en contextos educativos (Dykinson), pp. 163-176
-
Documentos españoles sobre enseñanza de la medicina en el siglo XIX
FEM. Revista de la Fundación Educación Médica, Vol. 25, Núm. 3, pp. 143-146
-
La gestión emocional y la autoeficacia se asocian con bajos niveles de estrés en el profesorado universitario español: una perspectiva nacional
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 74, Núm. 1, pp. 29-44
-
Producción educativa española en el Social Sciences Citation Index (2010-2020)
Revista española de pedagogía, Vol. 80, Núm. 282, pp. 347-370
-
Psychometric Validation of a Teamwork Skills Scale in a Vocational Training Context
SAGE Open, Vol. 12, Núm. 2
-
The effects of teamwork on critical thinking: A serial mediation analysis of the influence of work skills and educational motivation in secondary school students
Thinking Skills and Creativity, Vol. 45
2021
-
Adaptation of the Educational Motivation Scale Into a Short Form With Multigroup Analysis in a Vocational Training and Baccalaureate Setting
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
James B. Lawson’s pioneering 1886 thesis on emergency medicine: Emergencies, the unconscious state and sudden death
Emergencias, Vol. 33, Núm. 5, pp. 392-396
-
Letter to the Editor: publish, publish … cursed!
Scientometrics
-
Motivation for learning among students undertaking basic vocational training and university studies within the context of covid-19
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 6
-
Skills for Future Work (H2030): Multigroup Analysis in Professional and Baccalaureate Training
Research on Social Work Practice, Vol. 31, Núm. 7, pp. 758-769
2020
-
A proposal for a blended learning didactic sequence in collaborative environments to improve shared regulation during knowledge building
Pedagogies of Digital Learning in Higher Education (Taylor and Francis), pp. 1-17