A.R.E.A. (ANALISIS DE LA REALIDAD EDUCATIVA ANDALUZA)
AREA
Universidad Internacional de La Rioja
Logroño, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Internacional de La Rioja (31)
2024
-
Computational thinking and programming with Arduino in education: A systematic review for secondary education
Heliyon, Vol. 10, Núm. 8
-
Cyberaggression and cybervictimisation in adolescents: Bibliometric analysis in web of science
Heliyon, Vol. 10, Núm. 1
-
Effectiveness of educational leadership through directors' performance in online higher education. The biggest online university in Spain
Leadership and Organization Development Journal, Vol. 45, Núm. 2, pp. 169-189
-
Machine Learning as a Methodological Resource in the Classroom
Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 233-253
2023
-
Analysis of evaluative evidence on the effectiveness of e-leadership in higher education
Texto Livre, Vol. 16
-
Comparativa en el uso de dispositivos en estudiantes de 6º de primaria en centros públicos y concertados
Estudios sobre y desde la frontera (Dykinson), pp. 178-195
-
Cyberaggression and cybervictimisation in school youth - the influence of age and sex
World Transactions on Engineering and Technology Education, Vol. 21, Núm. 1, pp. 18-25
-
Evaluation of pedagogical leadership through the Vanderbilt Assessment of Leadership in Education (VAL-ED). Adaptation to the context of Higher Education in Spain
Cogent Social Sciences, Vol. 9, Núm. 2
-
FACTORS ASSOCIATED WITH CYBERBULLYING IN SCHOOL-AGED ADOLESCENTS
Journal of Psychological and Educational Research, Vol. 31, Núm. 2, pp. 71-92
-
Inteligencia Artificial y Machine Learning como recurso educativo desde la perspectiva de docentes en distintas etapas educativas no universitarias
Revista Interuniversitaria de Investigación en Tecnología Educativa, Núm. 15, pp. 58-78
-
Metaverse in Education: a systematic review
RED: revista de educación a distancia, Vol. 23, Núm. 73
-
Uso de redes sociales e interés por ser influencers en el alumnado de 6ºde primaria de Ceuta
Estudios sobre y desde la frontera (Dykinson), pp. 44-59
2022
-
Active methodologies and ICT to prevent bullying. Main study background and contributions
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 18, pp. 151-169
-
Applications of Gamification in the Context of Higher Education. A Theoretical Approach
Lecture Notes in Networks and Systems
-
Evaluations in the Moodle-Mediated Music Teaching-Learning Environment
Technology, Knowledge and Learning, Vol. 27, Núm. 1, pp. 17-31
-
Incidence of Pedagogical Leadership in Students' Performance in Higher Education
International Journal of Educational Organization and Leadership, Vol. 29, Núm. 2, pp. 103-116
2021
-
Educar para el desarrollo sostenible en el contexto universitario: un análisis bibliométrico
Formación Universitaria, Vol. 14, Núm. 3, pp. 85-94
-
El M-learning como herramienta para el desarrollo de competencias emprendedoras en el ámbito universitario
Plataformas, consumo mediático y nuevas realidades digitales: hacia una perspectiva integradora (Dykinson), pp. 896-911
2020
-
Análisis de perspectiva y procesos de abstracción en estudiantes universitarios
Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa
-
Análisis del pensamiento creativo y niveles de activación del alumno tras una experiencia de gamificación
Educar, Vol. 56, Núm. 2, pp. 475-489