Educación y Tecnología para el siglo XXI
EducaTech - XXI
FRANCISCO JAVIER
HINOJO LUCENA
CATEDRÁTICO DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con FRANCISCO JAVIER HINOJO LUCENA (21)
2023
-
Augmented reality in education. A scientific mapping in Web of Science
Interactive Learning Environments, Vol. 31, Núm. 4, pp. 1860-1874
2022
-
An Explanatory Model of Problematic Internet Use of Southern Spanish University Students
Social Science Computer Review, Vol. 40, Núm. 5, pp. 1171-1185
-
El entorno personal de aprendizaje (PLE) y la curación de contenidos: exigencias del docente del siglo XXI
Desafíos de investigación educativa durante la pandemia COVID 19 (Dykinson), pp. 8-16
-
Impact of the Pandemic on STEAM Disciplines in the Sixth Grade of Primary Education
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 12, Núm. 8, pp. 989-1005
-
STEAM in Primary Education. Impact on Linguistic and Mathematical Competences in a Disadvantaged Context
Frontiers in Education, Vol. 7
2021
-
Gamificación por insignias para la igualdad y equidad de género en Educación Superior
Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 35, pp. 184-198
-
Incertidumbre y adaptación del aprendizaje a un escenario virtual en el contexto de pandemia por covid-19
Convergencia entre educación y tecnología : hacia un nuevo paradigma: XXIV Congreso Internacional EDUTEC
-
Innovación e investigación educativa para la formación docente
Dykinson
-
Nomophobia and the influence of time to REST among nursing students. A descriptive, correlational and predictive research
Nurse Education in Practice, Vol. 52
2020
-
Academic effects of the use of flipped learning in physical education
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 1
-
B-Learning in basic vocational training students for the development of the module of applied sciences I
Mathematics, Vol. 8, Núm. 7
-
Bibliometric Analysis of Scientific Productivity around Edge Computing and the Internet of Things
IoT, Vol. 1, Núm. 2, pp. 436-450
-
Contextos y procesos en investigación educativa
Octaedro
-
Education and diet in the scientific literature: A study of the productive, structural, and dynamic development in web of science
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 12
-
El aprendizaje electrónico: concepto, características e implicaciones educativas
Sociedad 5.0 ante la pandemia: investigacion e innovacion educativa (Octaedro), pp. 15-26
-
Flipped learning y competencia digital: Una conexión docente necesaria para su desarrollo en la educación actual
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 23, Núm. 2, pp. 127-141
-
Scientific performance and mapping of the term STEM in education on the web of science
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 6
-
Uso de Whatsapp y Google Drive en el desarrollo de prácticas externas de futuros profesores
Investigación e innovación educativa: tendencias y retos (Dykinson), pp. 11-24
2019
-
Academic Effects of the Use of Flipped Learning in Physical Education
International journal of environmental research and public health, Vol. 17, Núm. 1
-
Influencia del aula invertida en el rendimiento académico. Una revisión sistemática
Campus Virtuales, Vol. 8, Núm. 1, pp. 9-18