ARIANE
RUYFFELAERT
PROFESORA CONTRATADA DOCTORA INDEFINIDA
Publicaciones (18) Publicaciones de ARIANE RUYFFELAERT
2023
-
Cultural representations through the examples of FFL textbooks for a Spanish-speaking audience in the 20th century (1970-1999).
Documents pour l'Histoire du Francais Langue Etrangere ou Seconde
2022
-
La ambigüedad (neolenguas, posverdad, truthiness, fake news, bullshit, charlatanería, langue de bois…) como estrategia sociopolítica para una sociedad desinformada
Códigos ambiguos (Comares), pp. 85-100
-
Raising concepts and awareness of sustainability and the environment in higher education through French foreign language teaching: A multidisciplinary didactic proposal
Language Learning in Higher Education, Vol. 12, Núm. 2, pp. 617-626
-
The presence of the action-oriented approach in some FFL textbooks for secondary education in Spain (between 2008 and 2015)
Documents pour l'Histoire du Francais Langue Etrangere ou Seconde
2020
-
Libros, manuales y recursos didácticos en el método directo
El libro: Reflexiones interdisciplinares sobre la lectura, la biblioteca y la edición (Universidad de Granada), pp. 317-320
-
Teaching French with the Direct Method between 1880 and 1920 in the United States of America: A comparative Analysis of key Direct Methods Textbooks
Documents pour l'Histoire du Francais Langue Etrangere ou Seconde
2018
-
Conceptions of learning factors in postgraduate health sciences master students: A comparative study with non-health science students and between genders
BMC Medical Education, Vol. 18, Núm. 1
2017
-
Evaluation of the Written Competence of Pre-service Teachers of French as a Foreign Language in Belgium
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 27, pp. 141-153
-
Jerarquización de los conceptos umbrales en el core curriculum de histología
Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: libro de resúmenes XIV FECIES
-
Mejorando el conocimiento de términos histológicos en inglés y francés de los estudiantes de medicina. Un estudio preliminar
Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: libro de resúmenes XIV FECIES
2016
-
ASSESSMENT OF BELGIAN PRE-SERVICE TEACHERS' WRITTEN PROFICIENCY IN FRENCH AS A FOREIGN LANGUAGE
EDULEARN16: 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES
2015
-
ASSESSMENT OF WRITTEN FRENCH OF SPANISH POSTGRADUATE STUDENTS DURING TEACHER TRAINING
ICERI2015: 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION
-
EXTRINSIC AND INTRINSIC MOTIVATION OF MEDICAL STUDENTS TO LEARN ENGLISH AND FRENCH
ICERI2015: 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION
-
Identificación de las concepciones de aprendizaje en estudiantes de postgrado de ciencias de la salud y ciencias sociales
Actualidad médica, Tomo 100, Núm. 794, pp. 26-30
-
The Morchella esculenta of the digestive tract
International Journal of Surgical Pathology, Vol. 23, Núm. 1, pp. 28-29
2014
-
Art and human expression in histology
International Journal of Surgical Pathology
-
The acquisition of temporality in FRL2: descriptive study of narration in the past by dutch and spanish learners
4E CONGRES MONDIAL DE LINGUISTIQUE FRANCAISE
2012
-
Vides lexicaux et stratégies de remédiation dans l'interlangue française d'apprenants néerlandophones
Pratiques: théorie, pratique, pédagogie, Núm. 155, pp. 31-50