MACARENA DE LOS
SANTOS ROIG
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publikationen (37) Publikationen von MACARENA DE LOS SANTOS ROIG
2023
-
Motivational influences on health, well-being, and lifestyle: validation of the spanish version of the treatment self-regulation questionnaire in four health domains
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 11, pp. 2328-2341
2022
-
Moderating Effect of Changes in Perceived Social Support during Pregnancy on the Emotional Health of Mothers and Fathers and on Baby's Anthropometric Parameters at Birth
CHILDREN-BASEL, Vol. 9, Núm. 5
-
Moderating Effect of Changes in Perceived Social Support during Pregnancy on the Emotional Health of Mothers and Fathers and on Baby’s Anthropometric Parameters at Birth
Children, Vol. 9, Núm. 5
2021
-
A new instrument to assess children’s understanding of death: Psychometrical properties of the escomu scale in a sample of spanish children
Children, Vol. 8, Núm. 2
-
Influence of depression and anxiety on hemodialysis patients: The value of multidisciplinary care
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 7
2019
-
Cognitive representations of diabetes and their role in metabolic control and health: when a positive view of illness protects
Clínica y salud: Investigación Empírica en Psicología, Vol. 30, Núm. 2, pp. 55-62
-
Overcoming reading comprehension difficulties through a prosodic reading intervention: A single-case study
Child Language Teaching and Therapy, Vol. 35, Núm. 1, pp. 75-88
-
Psychological distress and resilience of mothers and fathers with respect to the neurobehavioral performance of small-for-gestational-age newborns
Health and Quality of Life Outcomes, Vol. 17, Núm. 1
2016
-
Intervención en un paciente con Enfermedad de Alzheimer: anomia léxica
Revista de Investigación en Logopedia, Vol. 6, Núm. 1, pp. 70-87
-
Long-term effects of an intensive-practical diabetes education program on HbA1c and self-care
Applied Nursing Research, Vol. 31, pp. 13-18
2015
-
Adaptación al castellano de la Centrality of Event Scale (CES)
Universitas psychologica, Vol. 14, Núm. 2, pp. 499-510
-
Cuidar las emociones desde la etapa fetal
Atención temprana y educación familiar. [Recurso electrónico]: actas IV Congreso Internacional. Santiago de Compostela, 10-12 de septiembre de 2015
-
Replica de los autores: Programas de educación en diabetes tipo 1 e inicidencia de diabetes tipo 1 en Navarra (2009-2012)
Anales del sistema sanitario de Navarra, Vol. 38, Núm. 2, pp. 319-320
2014
-
Análisis de ítems y evidencias de fiabilidad de la Escala sobre Representación Cognitiva de la Enfermedad (ERCE)
Anales de psicología, Vol. 30, Núm. 2, pp. 438-449
-
Efectos diferenciales de los programas de educación en diabetes según los niveles de HbA1c y la presencia de complicaciones crónicas en el paciente tipo 1
Anales del sistema sanitario de Navarra, Vol. 37, Núm. 2, pp. 235-240
2013
-
De la definición semántica a los ítems a través de las tablas de especificaciones: elaboración de la escala sobre representación de la enfermedad, e.r.c.e.
Anales de psicología, Vol. 29, Núm. 2, pp. 345-359
2009
-
Evaluación de las creencias de "sentido común" sobre la enfermedad: creación de la escala sobre la representación cognitiva de la enfermedad, ERCE
[Granada] : Editorial de la Universidad de Granada, 2009
-
Role of the Matching Familiar Figures Test-20 in the Analysis of Theoretical Validity of the Reflection-Impulsivity: a Study with Personality
International Journal of Psychological Research, Vol. 2, Núm. 1, pp. 6-15
2005
-
Evaluación de la calidad de las revistas científicas de Psicología publicadas en España: Consideraciones al trabajo de Alcain y Román (2005)
Psicothema, Vol. 17, Núm. 4, pp. 669-675
-
Evaluación de la calidad de las revistas científicas de Psicología publicadas en España: consideraciones al trabajo de Alcain y Román (2005)
Psicothema, Vol. 17, Núm. 4, pp. 669-675