MARÍA EUGENIA
RODRÍGUEZ LÓPEZ
PROFESORA PERMANENTE LABORAL
Publicaciones (26) Publicaciones de MARÍA EUGENIA RODRÍGUEZ LÓPEZ
2024
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From likes to loyalty: Exploring the impact of influencer credibility on purchase intentions in TikTok
Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 78
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Linguistics and marketing: The effect of foreign languages in advertising messages
Tourism & Management Studies, Vol. 20, Núm. 1, pp. 79-89
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The future of TV-shopping: predicting user purchase intention through an extended technology acceptance model
Technological Forecasting and Social Change, Vol. 198
2023
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How does brand equity work? A review of theory and a research agenda
A Research Agenda for Brand Management in a New Era of Consumerism (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 73-88
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Individual cultural values as determinants of the attitudinal process in the restaurant: a different perspective for understanding brand equity formation
Tourism & Management Studies, Vol. 19, Núm. 1, pp. 49-57
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Satisfaction or delight? A cross-cultural study of loyalty formation linked to two restaurant types
Journal of Hospitality and Tourism Insights
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The linguistic fetish in multilingual advertising: an audio message translated into seven foreign languages
Journal of Marketing Communications
2022
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Discovering prominent themes of the application of eye tracking technology in marketing research
Management Letters / Cuadernos de Gestión, Vol. 22, Núm. 1, pp. 97-113
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El "brand equity": una visión holística del término, uso y medición, con especial aproximación al sector de la restauración
Investigación y transferencia de las ciencias sociales frente a un mundo en crisis (Dykinson), pp. 1505-1535
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El consumo de CBD en España: un análisis del perfil consumidor y propuestas estratégicas de comercialización
Investigación y transferencia de las ciencias sociales frente a un mundo en crisis (Dykinson), pp. 1890-1917
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Fomentando la ciudad inteligente: la intención de comprar vehículos eléctricos a través de la teoría del comportamiento planeado y la influencia de la confianza, la importancia al precio y el estrés por la pandemia
Nuevas estrategias para un turismo sostenible (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 161-174
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Marketing para estimular la práctica del yoga: una aplicación del Modelo Transteórico
Nuevas tendencias en investigación: la transferencia de conocimiento de la Universidad a la sociedad (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 225-242
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The relationship between brand experience and word-of-mouth in the TV-series sector: The moderating effect of culture and gender
Journal of Marketing Communications, Vol. 28, Núm. 5, pp. 506-527
2021
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El uso de “ClassCraft” como herramienta gamificación en el módulo de Operaciones Auxiliares de Gestión de Tesorería
Investigación e innovación educativa frente a los retos para el desarrollo sostenible (Dykinson), pp. 838-851
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Formation of customer-based Brand Equity via authenticity: the mediating role of utilitarian attitude and the moderating role of restaurant type
Omni-Channel communication: Delivering unified communications across all branded touch-points: Conference proceedings
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Past, present, and future research on self-service merchandising: a co-word and text mining approach
European Journal of Marketing, Vol. 55, Núm. 8, pp. 2269-2307
2020
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A review of restaurant research in the last two decades: A bibliometric analysis
International Journal of Hospitality Management, Vol. 87
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Formation of customer-based brand equity via authenticity: The mediating role of satisfaction and the moderating role of restaurant type
International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 32, Núm. 2, pp. 815-834
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La experiencia gastronómica en el restaurante: delimitación teórica y empírica en dos tipos de establecimiento
Management Letters / Cuadernos de Gestión, Vol. 20, Núm. 1, pp. 181-204
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Producción científica y evolución conceptual del merchandising durante las últimas seis décadas. Un estudio bibliométrico
Revista de Estudios Empresariales. Segunda época, Núm. 1, pp. 50-74