INMACULADA
AZNAR DÍAZ
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
MARÍA DEL PILAR
CÁCERES RECHE
CATEDRÁTICA DE UNIVERSIDAD
Publications by the researcher in collaboration with MARÍA DEL PILAR CÁCERES RECHE (93)
2024
-
The impact of a social and emotional learning programme to improve pupils’ educational inclusion in vocational education and training
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1
-
Una intervención para mejorar el aprendizaje social y emocional del alumnado en riesgo de exclusión social
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 1, pp. 303-322
2023
-
Evaluation of pedagogical leadership through the Vanderbilt Assessment of Leadership in Education (VAL-ED). Adaptation to the context of Higher Education in Spain
Cogent Social Sciences, Vol. 9, Núm. 2
-
Intergenerational Learning and Its Impact on the Improvement of Educational Processes
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 10
2022
-
Gamification through mobile learning in university students: A teaching innovation proposal
Cases on Historical Thinking and Gamification in Social Studies and Humanities Education (IGI Global), pp. 142-157
-
Hacia un liderazgo pedagógico en la educación superior
Aportes de investigación derivados de la Red Iberoamericana de Investigación en Liderazgo y Prácticas Educativas (RILPE) (Dykinson), pp. 65-78
2021
-
Desempeño docente y formación en competencia digital en la era SARS COV 2
Dykinson
-
Educational leadership competence training of school principals (2015-2020)
Anales de la Academia de Ciencias de Cuba, Vol. 11, Núm. 3
-
Instagram Use as a Multimedia Platform for Sharing Images and Videos: Links to Smartphone Addiction and Self-Esteem
IEEE Multimedia, Vol. 28, Núm. 1, pp. 48-55
-
Mobile learning methodology. Analysis of the use of mobile devices in teaching
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang AG), pp. 355-366
-
Mobile learning methodology: analysis of the use of mobile devices in teaching
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang), pp. 355-366
-
Proyecto de animación a la lectura en un contexto de vulnerabilidad social con el alumnado de educación primaria durante la COVID-19
Organización educativa para todas las personas (Wolters Kluwer España), pp. 39-40
2020
-
Alfabetización digital del profesorado de ciencias ambientales: Un análisis de su competencia tecnógica
Revista Luna Azul, pp. 172-184
-
Analysis of the determining factors of good teaching practices of mobile learning at the Spanish University. An explanatory model
Computers and Education, Vol. 159
-
Aspectos sobre el estilo de aprendizaje en la Educación Superior
Experiencias e Investigaciones en Contextos Educativos (Dykinson), pp. 101-109
-
Desafíos de investigación educativa durante la pandemia COVID19
Dykinson
-
Do age, gender and poor diet influence the higher prevalence of nomophobia among young people?
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 10
-
E-learning in the teaching of mathematics: An educational experience in adult high school
Mathematics, Vol. 8, Núm. 5
-
Experiencias de aplicación de la metodología mobile learning en futuros maestros de educación primaria
La nueva gestión del conocimiento
-
Investigación e innovación educativa: tendencias y retos
Dykinson