INMACULADA
AZNAR DÍAZ
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
JOSÉ MARÍA
ROMERO RODRÍGUEZ
PROFESOR PERMANENTE LABORAL
2025
-
Examinando las influencias sociodemográficas en la comprensión y preparación de los maestros en formación para enseñar STEM
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 39, Núm. 100, pp. 123-139
-
Impact of a mobile application to improve the reading and writing skills of immigrant students in Primary Education
Innoeduca: international journal of technology and educational innovation, Vol. 11, Núm. 1, pp. 92-107
-
Retos en el ámbito educativo: reducción de la brecha de género en STEM desde la robótica educativa
Transformando la educación: pensamiento computacional y robótica como motores de innovación (Dykinson), pp. 91-107
-
Use of Instagram as an Educational Tool with Pre-Service Teachers and the Impact on Digital Competence in Communication and Collaboration
Education Sciences, Vol. 15, Núm. 2
2024
-
El uso de las redes sociales con fines de aprendizaje: perspectivas de futuros docentes
Educación para el cambio social: investigación e innovación de las competencias docentes (Dykinson), pp. 13-26
-
Los «influencers» y su papel en la educación: una revisión sistemática
Educar, Vol. 60, Núm. 2, pp. 377-395
2022
-
Desafíos de investigación educativa durante la pandemia COVID 19
Dykinson
-
Digitalización de la Universidad por Covid-19: impacto en el aprendizaje y factores psicosociales de los estudiantes
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 25, Núm. 2, pp. 153-172
-
Empleo de las redes sociales en el proceso de enseñanza-aprendizaje mediante metodologías activas
La tecnología educativa como eje vertebrador de la innovación (Octaedro), pp. 119-128
-
Gamification through mobile learning in university students: A teaching innovation proposal
Cases on Historical Thinking and Gamification in Social Studies and Humanities Education (IGI Global), pp. 142-157
-
Needs and expectations of university students: Learning from the impact of Covid-19 upon 9 Spanish universities
Issues in Educational Research, Vol. 32, Núm. 1, pp. 126-148
-
Sexting in times of confinement. An analysis of sending online sexual content before and during COVID-19 pandemic amongst university students
KOME, Vol. 10, Núm. 1, pp. 19-31
2021
-
Analysis of Good Teaching Practices with Mobile Devices at the University: Design and Validation of the APMU Scale
Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 16, Núm. 1, pp. 2-10
-
Best practices in the use of mobile learning by university teachers of didactics language-literature
Revista Conhecimento Online, Vol. 3, pp. 6-25
-
Instagram Use as a Multimedia Platform for Sharing Images and Videos: Links to Smartphone Addiction and Self-Esteem
IEEE Multimedia, Vol. 28, Núm. 1, pp. 48-55
-
Mobile learning methodology. Analysis of the use of mobile devices in teaching
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang AG), pp. 355-366
-
Mobile learning: el aprendizaje a través de los dispositivos móviles
Metodologías activas para la enseñanza universitaria (Graó), pp. 15-22
-
Self-expression and addiction: Instagram use by Czech and Spanish university students
Plaridel, Vol. 18, Núm. 2, pp. 119-140
-
The Phenomenon of Sexting Among Mexican and Spanish University Students: A Multigroup Model
Sexuality and Culture, Vol. 25, Núm. 3, pp. 939-959
-
Uso de los dispositivos móviles en educación superior: relación con el rendimiento académico y la autorregulación del aprendizaje
Revista complutense de educación, Vol. 32, Núm. 3, pp. 327-335