Publications (138) Publications de INMACULADA GARCÍA MARTÍNEZ

2024

  1. Actitudes, sentimientos y preocupaciones hacia la educación inclusiva de futuros docentes

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 163-169

  2. Analysis of the Effect of Emotional Intelligence and Coping Strategies on the Anxiety, Stress and Depression Levels of University Students

    Psychological Reports, Vol. 127, Núm. 4, pp. 1751-1770

  3. Derechos y responsabilidades digitales en emprendimiento juvenil. Una herramienta de autodiagnóstico

    Educación e innovación al servicio de la mejora del Conocimiento (Aula Magna), pp. 659-675

  4. Examinando la relación entre burnout e innovación educativa en los profesores universitarios

    Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario (Dykinson), pp. 398-408

  5. Factores emocionales internos como estrategias de protección del estrés en futuros docentes

    Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 81-91

  6. Learner engagement, motivación académica y estrategias de aprendizaje de estudiantes universitarios

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 1, pp. 57-79

  7. Resilient moderating effect between stress and life satisfaction of mothers and fathers with children with developmental disorders who present temporary or permanent needs

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 3, pp. 474-487

  8. Social inclusive education in secondary schools. A student's perspective approach

    International Journal of Inclusive Education, Vol. 28, Núm. 8, pp. 1520-1534

  9. The impact of self-esteem, optimism and emotional intelligence on the professional development of future primary and pre-school teachers

    Teacher Development

2023

  1. An Educational Framework in Digital Rights and Responsibilities for Young Entrepreneurs

    SAGE Open, Vol. 13, Núm. 4

  2. Analysing the Impact of Artificial Intelligence and Computational Sciences on Student Performance: Systematic Review and Meta-analysis

    NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 12, Núm. 1, pp. 171-197

  3. Analysing university students’ life satisfaction through their socioemotional factors

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 41, Núm. 1, pp. 107-124

  4. Augmented and virtual reality as a teaching resource to attend to the diversity of students with special educational needs: a systematic review

    European Journal of Special Needs Education

  5. Derechos y responsabilidades en entornos digitales: Revisión en WOS

    Innovación y retos de la educación superior: Propuestas pospandémicas (Ediciones Octaedro), pp. 193-201

  6. El Diseño Universal de Aprendizaje (DUA) como elemento inclusivo en la formación y competencia digital de los futuros docentes de Educación Primaria

    Innovación pedagógica y competencia digital: perspectivas desde la investigación docente (Dykinson), pp. 101-110

  7. Examining the impact of covid on the psychosocial profile and academic performance of university students. A pre-post study

    TECHNO Review. International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad, Vol. 13, Núm. 3

  8. Experiencia formativa en educación superior para la mejora de las actitudes hacia la inclusión

    La escuela promotora de derechos, buen trato y participación.: Revisiones, estudios y experiencias (Ediciones Octaedro), pp. 276-282

  9. How Accurate Are Our Students? A Meta-analytic Systematic Review on Self-assessment Scoring Accuracy

    Educational Psychology Review, Vol. 35, Núm. 4

  10. Impact of optimism versus pessimism on life satisfaction in university students

    Educar, Vol. 59, Núm. 2, pp. 473-488

  11. Inspection digital literacy for school improvement

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 4, pp. 701-714