INMACULADA
GARCÍA MARTÍNEZ
PROFESORA PERMANENTE LABORAL
Publicacións (141) Publicacións de INMACULADA GARCÍA MARTÍNEZ
2024
-
Actitudes, sentimientos y preocupaciones hacia la educación inclusiva de futuros docentes
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 163-169
-
Analysis of the Effect of Emotional Intelligence and Coping Strategies on the Anxiety, Stress and Depression Levels of University Students
Psychological Reports, Vol. 127, Núm. 4, pp. 1751-1770
-
Augmented and virtual reality as a teaching resource to attend to the diversity of students with special educational needs: a systematic review
European Journal of Special Needs Education, Vol. 39, Núm. 5, pp. 709-728
-
Derechos y responsabilidades digitales en emprendimiento juvenil. Una herramienta de autodiagnóstico
Educación e innovación al servicio de la mejora del Conocimiento (Aula Magna), pp. 659-675
-
Examinando la relación entre burnout e innovación educativa en los profesores universitarios
Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario (Dykinson), pp. 398-408
-
Explorando el papel de la autoeficacia y la motivación en las estrategias de aprendizaje de idiomas: Un meta-análisis en educación superior (2020-2024)
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 11
-
Factores emocionales internos como estrategias de protección del estrés en futuros docentes
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 81-91
-
Individual and group emotional intelligence measurement of sex differences and invariance for individual (WLEIS-S) and group (WEIP-S) emotional intelligence measurement scales
Heliyon, Vol. 10, Núm. 17
-
Learner engagement, motivación académica y estrategias de aprendizaje de estudiantes universitarios
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 1, pp. 57-79
-
Resilient moderating effect between stress and life satisfaction of mothers and fathers with children with developmental disorders who present temporary or permanent needs
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 3, pp. 474-487
-
Self-regulated learning as an inherent factor of academic self-concept in university students
Current Psychology
-
Social inclusive education in secondary schools. A student's perspective approach
International Journal of Inclusive Education, Vol. 28, Núm. 8, pp. 1520-1534
-
The impact of self-esteem, optimism and emotional intelligence on the professional development of future primary and pre-school teachers
Teacher Development
2023
-
An Educational Framework in Digital Rights and Responsibilities for Young Entrepreneurs
SAGE Open, Vol. 13, Núm. 4
-
Analysing the Impact of Artificial Intelligence and Computational Sciences on Student Performance: Systematic Review and Meta-analysis
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 12, Núm. 1, pp. 171-197
-
Analysing university students’ life satisfaction through their socioemotional factors
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 41, Núm. 1, pp. 107-124
-
Derechos y responsabilidades en entornos digitales: Revisión en WOS
Innovación y retos de la educación superior: Propuestas pospandémicas (Octaedro), pp. 193-201
-
El Diseño Universal de Aprendizaje (DUA) como elemento inclusivo en la formación y competencia digital de los futuros docentes de Educación Primaria
Innovación pedagógica y competencia digital: perspectivas desde la investigación docente (Dykinson), pp. 101-110
-
Examining the impact of covid on the psychosocial profile and academic performance of university students. A pre-post study
TECHNO Review. International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad, Vol. 13, Núm. 3
-
Experiencia formativa en educación superior para la mejora de las actitudes hacia la inclusión
La escuela promotora de derechos, buen trato y participación.: Revisiones, estudios y experiencias (Octaedro), pp. 276-282