Publicacións (141) Publicacións de INMACULADA GARCÍA MARTÍNEZ

2024

  1. Actitudes, sentimientos y preocupaciones hacia la educación inclusiva de futuros docentes

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 163-169

  2. Analysis of the Effect of Emotional Intelligence and Coping Strategies on the Anxiety, Stress and Depression Levels of University Students

    Psychological Reports, Vol. 127, Núm. 4, pp. 1751-1770

  3. Augmented and virtual reality as a teaching resource to attend to the diversity of students with special educational needs: a systematic review

    European Journal of Special Needs Education, Vol. 39, Núm. 5, pp. 709-728

  4. Derechos y responsabilidades digitales en emprendimiento juvenil. Una herramienta de autodiagnóstico

    Educación e innovación al servicio de la mejora del Conocimiento (Aula Magna), pp. 659-675

  5. Examinando la relación entre burnout e innovación educativa en los profesores universitarios

    Enseñanza e innovación educativa en el ámbito universitario (Dykinson), pp. 398-408

  6. Explorando el papel de la autoeficacia y la motivación en las estrategias de aprendizaje de idiomas: Un meta-análisis en educación superior (2020-2024)

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 11

  7. Factores emocionales internos como estrategias de protección del estrés en futuros docentes

    Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 81-91

  8. Individual and group emotional intelligence measurement of sex differences and invariance for individual (WLEIS-S) and group (WEIP-S) emotional intelligence measurement scales

    Heliyon, Vol. 10, Núm. 17

  9. Learner engagement, motivación académica y estrategias de aprendizaje de estudiantes universitarios

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 1, pp. 57-79

  10. Resilient moderating effect between stress and life satisfaction of mothers and fathers with children with developmental disorders who present temporary or permanent needs

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 3, pp. 474-487

  11. Self-regulated learning as an inherent factor of academic self-concept in university students

    Current Psychology

  12. Social inclusive education in secondary schools. A student's perspective approach

    International Journal of Inclusive Education, Vol. 28, Núm. 8, pp. 1520-1534

  13. The impact of self-esteem, optimism and emotional intelligence on the professional development of future primary and pre-school teachers

    Teacher Development

2023

  1. An Educational Framework in Digital Rights and Responsibilities for Young Entrepreneurs

    SAGE Open, Vol. 13, Núm. 4

  2. Analysing the Impact of Artificial Intelligence and Computational Sciences on Student Performance: Systematic Review and Meta-analysis

    NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 12, Núm. 1, pp. 171-197

  3. Analysing university students’ life satisfaction through their socioemotional factors

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 41, Núm. 1, pp. 107-124

  4. Derechos y responsabilidades en entornos digitales: Revisión en WOS

    Innovación y retos de la educación superior: Propuestas pospandémicas (Octaedro), pp. 193-201

  5. El Diseño Universal de Aprendizaje (DUA) como elemento inclusivo en la formación y competencia digital de los futuros docentes de Educación Primaria

    Innovación pedagógica y competencia digital: perspectivas desde la investigación docente (Dykinson), pp. 101-110

  6. Examining the impact of covid on the psychosocial profile and academic performance of university students. A pre-post study

    TECHNO Review. International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad, Vol. 13, Núm. 3

  7. Experiencia formativa en educación superior para la mejora de las actitudes hacia la inclusión

    La escuela promotora de derechos, buen trato y participación.: Revisiones, estudios y experiencias (Octaedro), pp. 276-282