JUAN
DÍAZ GODINO
Investigador en el periodo 2019-2020
Universidad de Zaragoza
Zaragoza, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Zaragoza (7)
2020
-
An onto-semiotic approach to the analysis of the affective domain in mathematics education
Cambridge Journal of Education, Vol. 50, Núm. 1, pp. 1-20
-
Didactical analysis of a lesson on proportionality of a primary school textbook using tools of the onto-semiotic approach
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 34, Núm. 66, pp. 40-68
-
La cuestión de la idoneidad de los vídeos educativos de matemáticas: una experiencia de análisis con futuros maestros de educación primaria
Revista española de pedagogía, Vol. 78, Núm. 275, pp. 27-49
2019
-
Cognitive analysis on prospective mathematics teachers' reasoning using area and tree diagrams
International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, Vol. 27, Núm. 2, pp. 18-32
2018
-
Elaboration of specific didactical suitability criteria in probability: Application for reflection on the teaching practice
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 32, Núm. 61, pp. 526-548
-
Pensamiento algebraico temprano de alumnos de quinto de primaria en la resolución de una tarea de proporcionalidad
Investigación en Educación Matemática XXII
2017
-
Aplicación de indicadores de idoneidad afectiva en un proceso de enseñanza de probabilidad en educación secundaria
Perspectiva Educacional, Vol. 56, Núm. 2, pp. 92-116