JOSÉ ANTONIO
MARÍN MARÍN
PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (138) Publicaciones de JOSÉ ANTONIO MARÍN MARÍN
2024
-
Análisis de la actividad física y la alimentación en estudiantes de Ecuador y la influencia del apoyo familiar e institucional
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 54, pp. 279-288
-
Assessment of the Perceived Mastery of Interdisciplinary Competences of Students in Education Degree Programmes
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 2
-
Computational thinking and programming with Arduino in education: A systematic review for secondary education
Heliyon, Vol. 10, Núm. 8
-
Desafíos de la educación contemporánea: perspectivas formativas para una sociedad digital
coord.
Dykinson
-
Machine Learning as a Methodological Resource in the Classroom
Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 233-253
-
Procesos y contextos educativos
Máster Universitario en Profesorado de Enseñanza Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas (MAES - Universidad Internacional de Andalucía) (Universidad Internacional de Andalucía), pp. 228-325
2023
-
Attitudes Towards the Development of Good Practices with Augmented Reality in Secondary Education Teachers in Spain
Technology, Knowledge and Learning, Vol. 28, Núm. 4, pp. 1443-1459
-
Design and validation of the scale to evaluate interdisciplinary work in university students from Ecuador
IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, Núm. 20
-
Editorial: Pedagogical methods and technological resources in education in times of pandemic
Frontiers in Education
-
Flipped Learning for Promoting Self-regulation, Social Competence, and Decision-making in Pandemic Conditions
SAGE Open, Vol. 13, Núm. 4
-
Impacto del plan lector en estudiantes de educación primaria
Innoeduca: international journal of technology and educational innovation, Vol. 9, Núm. 2, pp. 149-161
-
Incidencia de la competencia digital en el uso del e‐learning en el profesorado de música de Portugal
Innovación y experiencias didácticas en el aprendizaje (Dykinson), pp. 7-25
-
Influence of the application of a reading plan on motivation, emotional intelligence, fluency and reading comprehension in Spanish primary school students
Texto Livre, Vol. 16
-
Inteligencia Artificial y Machine Learning como recurso educativo desde la perspectiva de docentes en distintas etapas educativas no universitarias
Revista Interuniversitaria de Investigación en Tecnología Educativa, Núm. 15, pp. 58-78
-
La expresión musical como herramienta para el desarrollo de la inteligencia emocional en el aula
Sostenibilidad e internacionalización como pilares de vanguardia educativa (Dykinson), pp. 572-589
-
Propuestas innovadoras en estudiantes con TEA: utilización de la realidad aumentada y virtual para atender a las necesidades educativas
Educación en valores y normas: innovación docente y transferencia de conocimiento en cuestiones de equidad y derecho (Dykinson), pp. 187-210
-
Use of Arduino in Primary Education: A Systematic Review
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 2
-
Validation of the EPACODI-1 scale: university students’ perceptions of inclusive education
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 3, pp. 642-654
2022
-
Adolescents’ Emotions in Spanish Education: Development and Validation of the Social and Emotional Learning Scale
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 7
-
An Explanatory Model of Problematic Internet Use of Southern Spanish University Students
Social Science Computer Review, Vol. 40, Núm. 5, pp. 1171-1185