JESÚS
MONTEJO GÁMEZ
PROFESOR TITULAR DE UNIVERSIDAD


Universidad de Córdoba
Córdoba, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad de Córdoba (10)
2024
-
Solving Estimation Tasks: Novel Features of the Emerging Models When Three-Dimensional Geometry Becomes Relevant
International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 607-617
2023
-
Análisis de modelos para la estimación de cantidades irregularmente distribuidas
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023
2021
-
A tool for the analysis and characterization of school mathematical models
Mathematics, Vol. 9, Núm. 13
-
Developing number sense: An approach to initiate algebraic thinking in primary education
Mathematics, Vol. 9, Núm. 5, pp. 1-25
-
Technology-enhanced Learning for Promoting Technical and Social Competences in Hydrological Science
Technology, Knowledge and Learning, Vol. 26, Núm. 4, pp. 985-997
2020
-
Development of professional skills in higher education: Problem-based learning supported by immersive worlds
New Perspectives on Virtual and Augmented Reality: Finding New Ways to Teach in a Transformed Learning Environment (Taylor and Francis Inc.), pp. 64-81
-
Encouraging immersion in the Soil Sciences through virtual conferences where ideas are shared among avatars to improve the educational background of young scientists
New Perspectives on Virtual and Augmented Reality: Finding New Ways to Teach in a Transformed Learning Environment (Taylor and Francis Inc.), pp. 224-239
2018
-
Dificultades del profesorado en formación para la resolución de problemas contextualizados. Una experiencia compartida
Actas del XVII Congreso de Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas. Matemáticas en tierra de cine
-
Modelización matemática en el proceso de resolución de problemas contextualizados. ¿Cómo surge un modelo?
Investigación en Educación Matemática XXII
2017
-
Desarrollo de procesos matemáticos a través del juego en Educación Infantil
Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales", Núm. 95, pp. 69-76