Publications (199) LÁZARO RODRÍGUEZ ARIZA publications

2024

  1. Determinants of digitization disclosure in IBEX-35 companies

    Social Responsibility Journal

  2. Interlocking directorates and family firm performance: an emerging market’s perspective

    Journal of Family Business Management, Vol. 14, Núm. 1, pp. 45-63

  3. Universidad y desarrollo del talento emprendedor en Melilla

    Presente y futuro de Melilla: Estrategias de gobernanza y políticas públicas (Dykinson), pp. 353-376

2022

  1. Digitalización y desarrollo sostenible de la pyme en España: Informe Pyme 2022

    Consejo General de Economistas de España

  2. Divulgación de información sobre ciberseguridad: composición de la junta y sistema legal en empresas cotizadas de América Latina

    Leveraging new business technology for a sustainable economic recovery

  3. Efecto de la divulgación de información ESG sobre manipulación contable y políticas comerciales

    AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 137, pp. 35-37

  4. Factores que impulsan el desempeño medioambiental de las empresas en épocas de crisis financiera: La importancia de la diversidad de género

    IX Jornada Internacional AECA sobre Valoración, Financiación y Gestión de Riesgos: actas. Cuenca 2022

  5. Family CEOs and CSR performance in Ibero-American family firms

    Revista Mexicana de Economía y Finanzas (REMEF): nueva época, Vol. 17, Núm. 4

  6. From the Family Business to the Business Family: The Subjective Well- Being Approach

    European Journal of Family Business, Vol. 12, Núm. 1, pp. 80-89

  7. La empresa familiar en Andalucía: desarrollo y continuidad

    Servicio de Publicaciones

  8. Reputation and leadership: a study about reputational transfer in family and non-family firms

    Management Letters / Cuadernos de Gestión, Vol. 22, Núm. 1, pp. 65-80

  9. The Disclosures of Information on Cybersecurity in Listed Companies in Latin America—Proposal for a Cybersecurity Disclosure Index

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 3

  10. The Influence of the Business Name on the Economic Performance of Family Firms: An Analysis According to the Generational Stage

    European Journal of Family Business, Vol. 12, Núm. 2, pp. 205-219