Publicaciones en las que colabora con FRANCISCO LUIS GUTIÉRREZ VELA (27)

2022

  1. I CONGRESO ESPAÑOL DE VIDEOJUEGOS 2022

    CEUR Workshop Proceedings

2021

  1. Hacia una propuesta de evaluación heurística de experiencias de juego pervasivas

    Actas del XXI Congreso Internacional de Interacción Persona-Ordenador: INTERACCIÓN 20/21

  2. Video Games for Learning: Design considerations and its application in the video game the Time Invaders

    ACM International Conference Proceeding Series

2018

  1. Introduciendo una historia interactiva en una experiencia geolocalizada

    Revista Colombiana de Computación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 69-85

  2. Modelo para la integración de procesos educativos en una aventura gráfica

    Campus Virtuales, Vol. 7, Núm. 1, pp. 33-50

  3. PLAGER-VG: platform for managing educational multiplayer video games

    Multimedia Tools and Applications, Vol. 77, Núm. 2, pp. 2115-2152

2017

  1. Design methodology for educational games based on graphical notations: Designing Urano

    Entertainment Computing, Vol. 18, pp. 1-14

  2. Designing educational games: Key elements and methodological approach

    2017 9th International Conference on Virtual Worlds and Games for Serious Applications, VS-Games 2017 - Proceedings

  3. Introducing an interactive story in a geolocalized experience

    ACM International Conference Proceeding Series

  4. The graphic adventure as an instrument to assist comprehensive reading

    ACM International Conference Proceeding Series

2015

  1. A design process for balanced educational video games with collaborative activities

    DYNA: revista de la Facultad de Minas. Universidad Nacional de Colombia. Sede Medellín, Vol. 82, Núm. 193, pp. 223-232

  2. Design methodology for educational games based on interactive screenplays

    CEUR Workshop Proceedings

  3. Evaluación continua para aprendizaje basado en competencias: Una propuesta para videojuegos educativos

    IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa, Núm. 21

2014

  1. Continuous assessment in educational video games. A roleplaying approach

    ACM International Conference Proceeding Series

  2. Diseñando videojuegos para aprender de forma divertida: En busca del equilibrio perdido

    CEUR Workshop Proceedings

  3. Implementación de la evaluación continua en videojuegos educativos: Qué, cómo y dónde evaluar

    Acceso masivo y universal para un aprendizaje a lo largo de la vida: actas del XVI Simposio Internacional de Informática Educativa (SIIE' 14)

  4. Implementation of continuous assessment in educational video games what, how and where to evaluate

    2014 International Symposium on Computers in Education, SIIE 2014

2013

  1. Architecture for monitoring learning processes using video games

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)