ROSAURA
FERNÁNDEZ PASCUAL
PROFESORA TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publications (72) ROSAURA FERNÁNDEZ PASCUAL publications
2025
-
Attitudes of University Students Toward Statistics as a Pathway to Data Literacy: A Meta-Analysis
Journal of Statistics and Data Science Education
-
Undergraduates’ perceptions of information, media and data literacy: Proposing an integrative assessment instrument
Journal of Librarianship and Information Science
2024
-
Emergence and evolution of data literacy: Insights from a bibliometric study
Journal of Librarianship and Information Science
-
Introduciendo competencias profesionales en asignaturas del ámbito de métodos cuantitativos
Innovación docente ante una realidad en constante cambio: iniciativas desde la comunicación, la creatividad la legislación y el pensamiento (Dykinson), pp. 923-938
-
Percepción de la asignatura Técnicas Cuantitativas 1 del alumnado del Grado en Administración y Dirección de Empresas.
X Jornadas Internacionales de enseñanza y aprendizaje de la Estadística y la investigación operativa. (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 47-47
2023
-
A systematic review of social media as a teaching and learning tool in higher education: A theoretical grounding perspective
Education and Information Technologies, Vol. 28, Núm. 9, pp. 11921-11950
-
Introduciendo competencias profesionales en asignaturas del ámbito de métodos cuantitativos
Innovación, investigación y transferencias ante la era de las inteligencias artificiales: Libro de resúmenes del congreso internacional nodos del conocimiento 2023
-
The MISE method: A new communicative approach for evaluating and training singing through mental imagery—Executive implications
Psychology of Music, Vol. 51, Núm. 5, pp. 1474-1488
2021
-
Exploring social sciences students’ perceptions on information literacy and the use of mobile technologies in higher education
College and Research Libraries, Vol. 82, Núm. 5, pp. 662-682
-
Perceptions of information literacy competencies among future psychology professionals: a comparative study in Spain and Portugal
Aslib Journal of Information Management, Vol. 73, Núm. 3, pp. 345-366
-
Trabajo de campo en técnicas cuantitativas: La experiencia de un sondeo electoral
Economia, empresa y justicia. Nuevos retos para el futuro (Dykinson), pp. 1294-1312
-
Understanding ethics and quality in information literacy: A multidimensional approach
Portal, Vol. 21, Núm. 4, pp. 835-858
2020
-
Attitudes, perceptions and prospectings on mobile information literacy training: Design and validation of the MOBILE-APP questionnaire
Journal of Librarianship and Information Science, Vol. 52, Núm. 1, pp. 208-223
-
Information literacy trends in higher education (2006–2019): visualizing the emerging field of mobile information literacy
Scientometrics, Vol. 124, Núm. 2, pp. 1479-1510
-
MOBILE-APPS questionnaire: Developing and validating a scale to measure the attitudes and perceptions of undergraduate students on mobile information literacy
Journal of Librarianship and Information Science, Vol. 52, Núm. 4, pp. 1063-1072
-
Variables que influyen en la calificación de la asignatura econometría
Evaluación e innovación en educación superior e investigación (Dykinson), pp. 906-912
-
¿Ayuda Kahoot! en la docencia de Técnicas Cuantitativas 2?: experiencia en los grados de la Facultad de CCEE de la Universidad de Granada
Innovación e investigación en la educación universitaria (Educación Editora), pp. 245-249
2019
-
Alfabetización informacional y tecnologías móviles. Una mirada de la producción científica desde el impacto de la altmetría
Información y sociedad: estudios hispano-brasileños (Universidad Complutense de Madrid), pp. 223-242
-
Gender perspective on information literacy: An interdisciplinary and multidimensional analysis within higher education settings
Library and Information Science Research, Vol. 41, Núm. 4
-
How a cycle of information literacy assessment and instruction stimulates attitudes and motivations of LIS students: A competency-based case study
Journal of Librarianship and Information Science, Vol. 51, Núm. 2, pp. 370-386