Publicaciones (154) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2018

  1. A Review of Educational Innovation from a Knowledge-building Pedagogy Perspective

    The Future of Innovation and Technology in Education: Policies and Practices for Teaching and Learning Excellence (Emerald Group Publishing Ltd.), pp. 41-54

  2. Acoso adolescente y actividad física en centros docentes públicos

    Educación, salud y psicología: logros y retos de futuro (Editorial Universidad de Almería (edual)), pp. 181

  3. Actitudes de la ciudadanía ante la diversidad religiosa: Las buenas prácticas que conducen a la interreligiosidad

    6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings

  4. Actitudes hacia la diversidad sexual en un contexto multicultural

    6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings

  5. Actividad física y autoconcepto: dos factores de estudio en adolescentes de zona rural

    Revista iberoamericana de psicología del ejercicio y el deporte, Vol. 13, Núm. 2, pp. 203-210

  6. Adaptación española de la escala de liderazgo pedagógico Vanderbilt Assessment of Leadership in Education (VAL-ED)

    Universitas psychologica, Vol. 17, Núm. 1

  7. Adaptación las apps para el acceso de usuarios

    6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings

  8. Adherence to Mediterranean Diet in university students from southern Spain depending on social and academic factors and religious

    Revista Espanola de Nutricion Humana y Dietetica, Vol. 22, Núm. 2, pp. 141-148

  9. Adherence to the mediterranean diet is associated with physical activity, self-concept and sociodemographic factors in university student

    Nutrients, Vol. 10, Núm. 8

  10. Adherence to the mediterranean diet is related to healthy habits, learning processes, and academic achievement in adolescents: A cross-sectional study

    Nutrients, Vol. 10, Núm. 11

  11. Adherencia a la Dieta Mediterránea en estudiantes universitarios del sur de España según factores sociales, académicos y religiosos

    Revista española de nutrición humana y dietética, Vol. 22, Núm. 2, pp. 141-148

  12. An explanatory model for the relationship between motivation in sport, victimization, and video game use in schoolchildren

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 15, Núm. 9

  13. An explanatory model of emotional intelligence and its association with stress, burnout syndrome, and non-verbal communication in the university teachers

    Journal of Clinical Medicine, Vol. 7, Núm. 12

  14. An exploratory model of psychosocial factors and healthy habits in university students of physical education depending on gender

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 15, Núm. 11

  15. An investigation into the plurilingual profile of the newly arrived students at the Melilla Campus of the University of Granada

    Revista española de lingüística aplicada, Vol. 31, Núm. 1, pp. 32-63

  16. Analysis of a project conducted on unaccompanied refugees children (MERNAs)

    NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 7, Núm. 2, pp. 116-124

  17. Analysis of the psychometric properties of Perceived Motivational Climate in Sport Questionnaire and its relationship to physical activity and gender using structural equation modelling

    Sustainability (Switzerland), Vol. 10, Núm. 3

  18. Ansiedad y felicidad como estados emocionales contrapuestos en la infancia

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 8, Núm. 2, pp. 65-77

  19. Análisis de la capacidad aeróbica como cualidad esencial de la condición física de los estudiantes: Una revisión sistemática

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 34, pp. 395-402

  20. Análisis de la influencia de la modalidad deportiva sobre la victimización en escolares de Primaria

    Education, Sport, Health and Physical Activity (ESHPA): International Journal, Vol. 2, Núm. 1, pp. 3-15