DIDÁCTICA DE LA EXPRESIÓN MUSICAL, PLÁSTICA Y CORPORAL
DEPARTAMENTO
Universitat de València
Valencia, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat de València (37)
2024
-
Misconduct among Spanish grassroots soccer players: evidence for their management
Managing Sport and Leisure
-
Misconduct of Spanish grassroots soccer coaches through referees’ reports: Variability by match format, age category, sex, and severity
International Journal of Sports Science and Coaching
2023
-
Global consortium for the classification of fungi and fungus-like taxa
Mycosphere, Vol. 14, Núm. 1, pp. 1960-2012
2022
-
A biographical experience concerning the role of ICT in Mathematics education
IJNE: International Journal of New Education, Núm. 9, pp. 23-41
-
The Effect of a School-Based Intervention on Children's Cycling Knowledge, Mode of Commuting and Perceived Barriers: A Randomized Controlled Trial
International journal of environmental research and public health, Vol. 19, Núm. 15
2021
-
A school-based randomized controlled trial to promote cycling to school in adolescents: The paco study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 4, pp. 1-21
-
Children and parental barriers to active commuting to school: A comparison study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 5, pp. 1-11
-
Developing creativity through ICT and Music Teachers' Training: A biographical experience
Texto Livre, Vol. 14, Núm. 1
2020
-
Modelo estructural de factores extrínsecos influyentes en el flipped learning
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 23, Núm. 1, pp. 75-101
-
Systematic review of research on fair play and sporting competition
Sport, Education and Society, pp. 1-15
2019
-
Analytical competences of teachers in big data in the era of digitalized learning
Education Sciences, Vol. 9, Núm. 3
-
Effect of self-determined motivation in physical education on objectively measured habitual physical activity: A trans-contextual model
Kinesiology, Vol. 51, Núm. 1, pp. 140-146
-
Los edublogs como recurso de transformación y de cambio en educación física
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 63, pp. 33-37
-
Qué hacen los buenos profesores de Educación Física en la universidad. Estudio de casos
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 23, Núm. 1, pp. 533-551
2018
-
Acoso escolar y Educación Física: una revisión sistemática
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 34, pp. 412-419
-
Aplicando lo aprendido en un contexto real: Desarrollo de una experiencia en una asignatura de Ciencias del Deporte
Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES
-
Conectando teoría y práctica profesional en el Grado en Ciencias de la Actividad Física y el Deporte
Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 420, pp. 39-57
-
Does school physical education really contribute to accelerometer-measured daily physical activity and non sedentary behaviour in high school students?
Journal of Sports Sciences, Vol. 36, Núm. 17, pp. 1913-1922
-
Innovar en Educación Física: recuperando los principios de procedimiento
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 11, Núm. 23, pp. 109-119
-
Percepción del alumnado sobre el uso del EDUBLOG en una asignatura del grado en Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES