DIDÁCTICA DE LA MATEMÁTICA
Departamento
Tufts University
Medford, Estados UnidosPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Tufts University (8)
2022
-
Correction to: Kindergarten and First-Grade Students’ Understandings and Representations of Arithmetic Properties (Early Childhood Education Journal, (2022), 50, 2, (345-356), 10.1007/s10643-020-01123-8)
Early Childhood Education Journal
-
Introducing tables to second-grade elementary students in an algebraic thinking context
Mathematics, Vol. 10, Núm. 1
-
Kindergarten and First-Grade Students’ Understandings and Representations of Arithmetic Properties
Early Childhood Education Journal, Vol. 50, Núm. 2, pp. 345-356
-
Word problems associated with the use of functional strategies among grade 4 students
Mathematics Education Research Journal, Vol. 34, Núm. 2, pp. 317-341
2018
-
Relaciones funcionales y estrategias de alumnos de primero de Educación Primaria en un contexto funcional
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 36, Núm. 3, pp. 59-78
2017
-
Call for manuscripts: Early algebraic thinking
INFANCIA Y APRENDIZAJE
2016
-
Relaciones funcionales identificadas por estudiantes de primero de educación primaria y estrategias de resolución de problemas que involucran funciones lineales
Investigación en Educación Matemática XX
-
Second graders articulating ideas about linear functional relationships
Journal of Mathematical Behavior, Vol. 41, pp. 87-103