Publicaciones (135) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. A DISCUSSION ABOUT THE SEMANTIC CONGRUENCE OF A TRANSLATION: AN OPPORTUNITY TO PROMOTE ALGEBRAIC THINKING AT ELEMENTARY SCHOOL

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  2. A Study of the Complexity of Problems Posed by Talented Students in Mathematics

    Mathematics, Vol. 10, Núm. 11

  3. A discussion about the semantic congruence of a translation: an opportunity to promote algebraic thinking at elementary school

    Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 291-298

  4. ADAPTATION OF TASKS TO DETECT MATHEMATICAL TALENT IN PEOPLE WITH VISUAL IMPAIRMENT BASED ON THE ANALYSIS OF VISUALIZATION AND GENERALIZATION SKILLS

    Revista Brasileira de Educacao Especial, Vol. 28

  5. Algebraization levels in the study of probability

    Mathematics, Vol. 10, Núm. 1

  6. Analysing theories of meaning in mathematics education from the onto-semiotic approach

    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 53, Núm. 10, pp. 2609-2636

  7. Ansiedad matemática, rendimiento y formación de acceso en futuros maestros.

    PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 16, Núm. 2, pp. 115-140

  8. Análisis cognitivo de tareas de comparación de probabilidades por futuro profesorado de Educación Primaria

    Uniciencia, Vol. 36, Núm. 1

  9. Análisis del método UCMAS para el desarrollo del cálculo mental

    Investigación en educación matemática: homenaje a los profesores Pablo Flores e Isidoro Segovia (Octaedro), pp. 79-94

  10. Análisis ontosemiótico de los contenidos de probabilidad en los documentos curriculares de Perú

    Educación matemática, Vol. 34, Núm. 3, pp. 97-131

  11. Aportaciones al desarrollo del currículo desde la investigación en educación matemática

    Editorial Universidad de Granada

  12. Approaching Euclidean proofs through explorations with manipulative and digital artifacts

    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology

  13. Assessing the Epistemic Analysis Competence of Prospective Primary School Teachers on Proportionality Tasks

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 20, Núm. 2, pp. 367-389

  14. Bundles of ethnomathematical expertise residing with handicrafts, occupations, and other activities across cultures

    Handbook of Cognitive Mathematics (Springer International Publishing), pp. 129-160

  15. COMPONENTS OF THE SPATIAL SENSE IN PISA ACTIVITIES FOR SECONDARY EDUCATION

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  16. Chlorination by-products formation in a drinking water distribution system treated by ultrafiltration associated with pre-ozonation or coagulation/flocculation

    Journal of Water Process Engineering, Vol. 47

  17. Competencia de futuros profesores de matemáticas para el análisis de la idoneidad didáctica de una lección sobre proporcionalidad en un libro de texto

    Educación matemática, Vol. 34, Núm. 2, pp. 39-71

  18. Comprensión de la mediana por estudiantes universitarios

    Avances de investigación en educación matemática, Núm. 22, pp. 1-21

  19. Con motivo de la jubilación de Isidoro Segovia y Pablo Flores

    Investigación en educación matemática: homenaje a los profesores Pablo Flores e Isidoro Segovia (Octaedro), pp. 19-37

  20. Conceptions and practices of Iberian mathematics teachers about humour

    European Journal of Humour Research, Vol. 10, Núm. 4, pp. 200-215