Departamento
DIDÁCTICA DE LA MATEMÁTICA
Publicaciones (135) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2022
-
A DISCUSSION ABOUT THE SEMANTIC CONGRUENCE OF A TRANSLATION: AN OPPORTUNITY TO PROMOTE ALGEBRAIC THINKING AT ELEMENTARY SCHOOL
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
A Study of the Complexity of Problems Posed by Talented Students in Mathematics
Mathematics, Vol. 10, Núm. 11
-
A discussion about the semantic congruence of a translation: an opportunity to promote algebraic thinking at elementary school
Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 291-298
-
ADAPTATION OF TASKS TO DETECT MATHEMATICAL TALENT IN PEOPLE WITH VISUAL IMPAIRMENT BASED ON THE ANALYSIS OF VISUALIZATION AND GENERALIZATION SKILLS
Revista Brasileira de Educacao Especial, Vol. 28
-
Algebraization levels in the study of probability
Mathematics, Vol. 10, Núm. 1
-
Analysing theories of meaning in mathematics education from the onto-semiotic approach
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 53, Núm. 10, pp. 2609-2636
-
Ansiedad matemática, rendimiento y formación de acceso en futuros maestros.
PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática, Vol. 16, Núm. 2, pp. 115-140
-
Análisis cognitivo de tareas de comparación de probabilidades por futuro profesorado de Educación Primaria
Uniciencia, Vol. 36, Núm. 1
-
Análisis del método UCMAS para el desarrollo del cálculo mental
Investigación en educación matemática: homenaje a los profesores Pablo Flores e Isidoro Segovia (Octaedro), pp. 79-94
-
Análisis ontosemiótico de los contenidos de probabilidad en los documentos curriculares de Perú
Educación matemática, Vol. 34, Núm. 3, pp. 97-131
-
Aportaciones al desarrollo del currículo desde la investigación en educación matemática
Editorial Universidad de Granada
-
Approaching Euclidean proofs through explorations with manipulative and digital artifacts
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
-
Assessing the Epistemic Analysis Competence of Prospective Primary School Teachers on Proportionality Tasks
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 20, Núm. 2, pp. 367-389
-
Bundles of ethnomathematical expertise residing with handicrafts, occupations, and other activities across cultures
Handbook of Cognitive Mathematics (Springer International Publishing), pp. 129-160
-
COMPONENTS OF THE SPATIAL SENSE IN PISA ACTIVITIES FOR SECONDARY EDUCATION
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Chlorination by-products formation in a drinking water distribution system treated by ultrafiltration associated with pre-ozonation or coagulation/flocculation
Journal of Water Process Engineering, Vol. 47
-
Competencia de futuros profesores de matemáticas para el análisis de la idoneidad didáctica de una lección sobre proporcionalidad en un libro de texto
Educación matemática, Vol. 34, Núm. 2, pp. 39-71
-
Comprensión de la mediana por estudiantes universitarios
Avances de investigación en educación matemática, Núm. 22, pp. 1-21
-
Con motivo de la jubilación de Isidoro Segovia y Pablo Flores
Investigación en educación matemática: homenaje a los profesores Pablo Flores e Isidoro Segovia (Octaedro), pp. 19-37
-
Conceptions and practices of Iberian mathematics teachers about humour
European Journal of Humour Research, Vol. 10, Núm. 4, pp. 200-215