Departamento
DIDÁCTICA DE LAS CIENCIAS EXPERIMENTALES
Publicaciones (43) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2022
-
Cementerio nuclear, ¿sí o no? Una propuesta para la formación docente inicial en pensamiento crítico
Estudios pedagógicos, Vol. 48, Núm. 1, pp. 11-31
-
A Model-Based Inquiry Sequence as a Heuristic to Evaluate Students’ Emotional, Behavioural, and Cognitive Engagement
Research in Science Education, Vol. 52, Núm. 4, pp. 1313-1334
-
Bioethics, a transversal theme for secondary education, a study in teachers
Human Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Vol. 11
-
Characterization of Genetic Variants of Uncertain Significance for the ALPL Gene in Patients With Adult Hypophosphatasia
Frontiers in Endocrinology, Vol. 13
-
Coneixem i tenim cura de la nostra avifauna: Una proposta STEM
Guix: Elements d'acció educativa, Núm. 493, pp. 73
-
Conocemos y cuidamos a nuestra avifauna: una propuesta STEM
Aula de innovación educativa, Núm. 320, pp. 73-74
-
Conocimientos del profesorado en formación inicial sobre la Nueva Cultura del Agua
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 40, Núm. 2, pp. 147-166
-
Development of Food Competence in Early Childhood Education
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 2
-
Diseño y validación de una rúbrica para la evaluación de propuestas didácticas STEM (RubeSTEM).
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 36, Núm. 97, pp. 11-34
-
ESR and OSL dating of fossil-bearing deposits from Naracoorte Cave Complex palaeontological sites, south Australia
Quaternary Geochronology, Vol. 69
-
ESR dating of quartz grains: Evaluating the performance of various cryogenic systems for dosimetric purpose
Radiation Measurements, Vol. 155
-
Encouraging a Gender Perspective in Science Education: A Learning Experience for Pre-Service Early Childhood Education Teachers
International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, Vol. 30, Núm. 1
-
Enseñanza aprendizaje de la higiene alimentaria en educación primaria: una revisión sistemática
Human Review: International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Vol. 11, Núm. 3
-
Evaluation of Quality and Bone Microstructure Alterations in Patients with Type 2 Diabetes: A Narrative Review
Journal of Clinical Medicine, Vol. 11, Núm. 8
-
Examining sediment infill dynamics at Naracoorte cave megafauna sites using multiple luminescence dating signals
Quaternary Geochronology, Vol. 70
-
Exchange of cellular components between platelets and tumor cells: impact on tumor cells behavior
Theranostics, Vol. 12, Núm. 5, pp. 2150-2161
-
Exploring the Role of Sclerostin as a Biomarker of Cardiovascular Disease and Mortality: A Scoping Review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 23
-
Factors to consider from education to promote an image of science and technology with a gender perspective
Heliyon, Vol. 8, Núm. 10
-
Formación de maestras por implementación de secuencias en su propio contexto de aula: red sistémica para el análisis de las entrevistas pre-post.
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 36, Núm. 97, pp. 35-56
-
Genetic relationship between pulmonary diseases of environmental or occupational origin and osteoporosis: a bioinformatic approach
Revista de Osteoporosis y Metabolismo Mineral, Vol. 13, Núm. 4, pp. 130-136